BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lipiec Maciej
Tytuł
Internet - tanie narzędzie badawcze
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 3, s. 16-18
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Internet, Metody badań marketingowych, Użytkownicy internetu
Marketing research, Internet, Marketing research methods, Internet users
Abstrakt
Internet jest zdaniem autora doskonałym medium do przeprowadzania ilościowych badań ankietowych dotyczących np. świadomości marki czy jej wizerunku, lub postaw i preferencji wybranych grup celowych. Badania takie są znacznie tańsze, niż prowadzone metodami tradycyjnymi. W internecie nie trzeba drukować ankiet, czy dzwonić do respondentów. Zbędna jest sieć ankieterów i kontrola ich pracy. Ponieważ odpowiedzi respondentów są od razu zapisywane do bazy, unikamy błędów mogących towarzyszyć kodowaniu. Kwestionariusze mogą być interaktywne, co znaczy, że to, jakie kolejne pytania zadajemy respondentowi, może zależeć od tego, jakich udziela on odpowiedzi. W artykule autor omawia także inne metody badań z wykorzystaniem internetu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu