BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Obłój Tomasz
Tytuł
Reputacja jako zasób strategiczny - ceny, koszty transakcyjne i zaufanie w transakcjach na aukcji internetowej Allegro
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 5, s. 18-21, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Kultura organizacji, Transakcje wirtualne, Koszty transakcyjne, Serwis aukcyjny, Przedsiębiorstwo wirtualne
Corporation strategies, Corporate culture, Virtual transaction, Transaction cost, Auction website, Virtual enterprise
Firma/Organizacja
Allegro.pl
Abstrakt
Przedstawiono teoretyczną koncepcję badań i analiz transakcji zawieranych na aukcji internetowej Allegro. Transakcje tak dobrano, aby reputacja sprzedających była jedynym czynnikiem różnicującym analizowane pary aukcji. Przyjęto hipotezę badawczą, że sprzedający z lepszą reputacją, będzie przeciętnie otrzymywał wyższą cenę za swój produkt niż sprzedawca z odpowiednio niższą reputacją.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ANISZEWSKA G., Geneza pojęcia „kultura organizacyjna", „Przegląd Organizacji" 10/2003.
  2. BA S., PAVLOU P.A., Evidence of the Effect of Trust Building Technology in Electronic Markets: Price Premiums and Buyer Behavior, „MIS Quarterly" 26(2002): 243-268.
  3. DEWAN S., HSU V., Trust in Electronic Markets: Price Discovery in Generalist Versus Speciality Online Auctions,2002, http://web.gsm.uci.edu/sdewan/Home%20Page/Adverse%20Selection%20in%20Reputaions.pdf.
  4. EATON D.H., Valuing Information: Evidence Form Guitar Auctions on Ebay. 2002, http://www.databases.si.umich.edu/reputations/bib/papers/eatonpaper.pdf.
  5. FAMA E. F., Agency Problem and the Theory of the Firm, „Journal of Political Economy", 88, 1980, s. 288-307.
  6. FOMBRUN, C. J., Reputation: Realizing Balue from the Corporate Image, Harvard Business School Press, 1996.
  7. FOMBRUN C., SHANLEY M., What's in a Name? Reputational Building and Corporate Strategy, „Academy of Management Journal", 33: 233-258, 1990.
  8. HOUSER D., WOODERS J., Reputation in Auctions: Theory, and Evidence from eBay, http://bpa.arizona.edu/~jwooders/ebay.pdf; http://www.cbs.dk/departments/ivs/wp/wp02-07.pdf.
  9. KALYANAM K., McINTYRE S., Return on Reputation in Online Auction Markets, 2001, http://business.scu.edu/faculty/research/working_papers/pdf/kalyanam_mcintyre_wp10.pdf.
  10. KOTLER P., ARMSTRONG G., SAUNDERS J., WONG W., Marketing: podręcznik europejski, Warszawa: PWE, 2002.
  11. KREPS D.M., Corporate Culture and the Economic Theory, [w:] J. ALT, K. SHEPSLE (eds.), Perspectives on Positive Political Economy, Cambridge: Cambridge University Press, 1990, s. 90-143.
  12. LIVINGSTON J., How Valuable is a Good Reputation ? A Sample Selection Model of Internet Auctions, 2002, http://www.wam.umd.edu/~kth/reputation1.pdf.
  13. LUCKING-REILEY D., BRYAN D., PRASAD N., REEVES D., Pennies from Ebay: The Determinants of Price in Online Auctions, http://www.vanderbilt.edu/econ/reiley/papers/penniesfromebay.pdf.
  14. LUCKING-REILEY D., Auctions on the Internet: What's Being Auctioned and How, http://www.vanderbilt.edu/econ/reiley/papers/Internet Auctions.pdf, 1999.
  15. OBŁÓJ K., Strategia organizacji, Warszawa: PWE, 1998.
  16. RESNICK P., Trust Among Strangers in Internet Transactions: Empirical Analysis of eBay's Reputation System, 2001, http ://www. si.umich.edu/~presnick/papers/ebayNBER/RZNBERBodegaBay.pdf.
  17. RESNICK P., ZECKHAUSER R., SWANSON J., LOCKWOOD K., The Value of Reputation on eBay: a Controlled Experiment, 2003, http://www.si.umich.edu/~presnick/papers/postcards.
  18. SIMON H.A., Organizations and Markets, „Journal of Economic Perspectives", 5(2): 25-44, 1991.
  19. SIMON H.A., Rational Decision Making in Business Organizations, „The American Economic Review", Vol. 69/4, wrzesień 1979, s. 493-513.
  20. WILLIAMSON O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Warszawa: PWN 1998.
  21. WILLIAMSON O.E., Markets and Hierarchies, New York: Macmillan, 1975.
  22. WILLIAMSON O.E., Strategizing, Economizing, and Economic Organization, „Strategic Management Journal", Vol. 12, 1991, s. 75-94.
  23. YIN P.-L., Information Dispersion and Auction Prices, 2002, http://www.stanford.edu/~pyin/infor.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu