BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
Budowanie przewagi konkurencyjnej oparte na zasobach niematerialnych w warunkach globalizacji
Invisible Assets in the Competitive Advantage Building on Global Markets.
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (3), 2005, nr 1093, s. 51-64, tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w warunkach globalizacji
Słowa kluczowe
Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Zasoby niematerialne
Globalization of enterprise activity, Competitive advantage, Intangible assets
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono te rodzaje zasobów niematerialnych, które mają największe znaczenie w procesie tworzenia poszczególnych typów przewagi konkurencyjnej oraz przeanalizowano sposób, w jaki budują tę przewagę.

There are four fundamental kinds of competitive advantage successful companies build on global markets: natural advantage, price - quality advantage, solution supply advantage and barrier build advantage. Each of them needs different intangible resources and the way of using them in the value chain. These basic kinds of competitive advantage can be described by three criteria - visibility, importance and durability. The article shows what types of intangible assets are the most important in advantage building process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Demarest M., Understanding Knowledge Management, "Long Range Planning" 1997, vol. 30. June.
  2. Dyer J.H., Singh H., The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "Academy of Management Review" 1998, vol.23, no. 4.
  3. Fombrun Ch.J., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston (Massachusetts) 1996.
  4. Kale P., Singh H., Perlmutter H., Learning and Protection of Proprietary Assets in Strategic Alliances: Building Relational Capital, Strategic Management Journal 2000, vol. 21.
  5. Kotarba W., Zarządzanie wiedzą chronioną w przedsiębiorstwie, Orgmasz, Warszawa 2001.
  6. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  7. Rivette K.G., Kline D., Discovering New Value in Intellectual Property, "Harvard Business Review" 2000 January-February.
  8. Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman D., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000.
  9. Stonehouse G. i in., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  10. Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
  11. Torres A., Unlocking the Value of Iintellectual Assets, "The McKinsey Quarterly" 1999 nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu