BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc-Pietrzak Ilona
Tytuł
Od czego zależy efektywność wdrażania strategii?
What the Successful Implementation of Strategy Depends On?
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 6, s. 22-27
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Efektywność zarządzania
Strategic management, Corporation strategies, Management effectiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Praktyka zarządzania pokazuje, że często menedżerowie przywiązują większą wagę do samego procesu tworzenia strategii niż do jej implementacji. Prawidłowe wdrożenie strategii może jednak przesądzić o powodzeniu firmy na rynku. Jest to trudny i złożony proces, wymagający znacznej uwagi kierownictwa i wysiłku ze strony całej organizacji. Artykuł prezentuje czynniki, jakie należy uwzględnić w trakcie realizacji strategii oraz najczęściej popełniane błędy, które mogą uniemożliwić prawidłowe jej wdrożenie.

The management practice shows that managers often pay more attention to the process of strategy development than to its implementation. However, the proper implementation of a strategy may determine market success of a company. It is a relatively difficult and complex process demanding much attention and efforts from the whole organisation. The article presents some factors of successful strategy implementation, as well as the most frequent mistakes.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Dess, A. Miller, Strategic Management, McGraw-Hill, New York 1993, s. 235.
  2. D.K. Carr, K. J. Hard, W. J. Trahant, Zarządzanie procesem zmian, PWN, Warszawa 1998, s. 90-96.
  3. R. Veliyath, E. Fitzgerald, Firm Capabilities, Business Strategies, Customer Preferences, and Hypercompetitive Arenas: The Sustainability of Competitive Advantages with Implications for Firm Competitiveness, Customer Relationship 10/2000, s. 66-67.
  4. B. Nogalski, Sterowanie zmianą organizacyjną w instytucji, Gdańsk 1986, s. 61.
  5. H. Koontz, H. Weihrich, Essentials of Management, McGraw-Hill, New York 1990, s. 100-102.
  6. M. Corboy, D. O'Corrbul, The Seven Deadly Sins of Strategy, Management Accounting, November 1999, s.29-30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu