BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ćwik Krzysztof
Tytuł
Teoretyczne koncepcje strategii przedsiębiorstw globalnych
Theoretical Conceptions of Strategies of Global Enterprises.
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (3), 2005, nr 1093, s. 171-182, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w warunkach globalizacji
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Przedsiębiorstwo międzynarodowe
Corporation strategies, Globalization of enterprise activity, Competition strategy, International enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono kontekst międzynarodowej działalności przedsiębiorstw oraz zaprezentowano podstawowe typy strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa, które umiędzynarodowiły swoją działalność do poziomu przedsiębiorstwa globalnego.

In this article problems of activity of international enterprises have been presented. The article presents the main types of international enterprises and introduces the theoretical base of strategies and competitive moves made by global enterprises in the world market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gierszewska G., Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji, Wyd. WSHiP, Warszawa 2003.
  2. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2000.
  3. Gwiazda A., Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej, Wyd. Adam Marszałek. Toruń 2000.
  4. Oblój K., Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji. PWE, Warszawa 2002.
  5. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  6. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  7. Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1998.
  8. Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004.
  9. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE. Warszawa 2001.
  10. Szymański W., Globalizacja a konkurencja i mikroekonomiczne podstawy równowagi makroekonomicznej, [w:] Przedsiębiorstwo wobec globalizacji i integracji, red. W. Szymański, Wyd. SGH. Warszawa 2002.
  11. Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
  12. Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu