BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matysik-Pejas Renata
Tytuł
Preferencje nabywcze konsumentów na rynku żywności mrożonej
Consumer Purchasing Preferences on Frozen Food Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 81-85, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Badania konsumenckie, Preferencje konsumenta, Rynek żywności, Mrożonki, Żywność wygodna
Consumer research, Consumer preferences, Food market, Frozen food, Convenience food
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań dotyczące preferencji konsumenckich w zakresie nabywania i spożywania produktów należących do żywności mrożonej. (oryg. streszcz.)

Factors which determining purchase of frozen products, confirming that they are products from group of convenience food. Respondents are using these products in their diet, because of short time and easiness of preparing meals, as well as easiness of store them for long time. Choosing frozen products respondents refer by organoleptic advantages, quality and nutritional value of products. It means that they want to buy food giving satisfaction and pleasure to them and simultaneously characterized by health advantages. Most popular frozen food is vegetables and fish dishes, smallest -ready dishes. Respondents demand of frozen food is demonstrating diversifying on account of the season. Respondents are declaring more frequent eating frozen meat dishes, ready and fish dishes in the summer period, in the winter - vegetables and fruits. Consumers eat frozen products with different frequency. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chromińska-Linkiewicz R. 2005: Rynki produktów - Mrożonki blisko domu; wersja elektroniczna [www.de- taldzisiaj.com.pl/default.asp?show=page&id=7546].
  2. Rynek mrożonek rośnie, wersja elektroniczna [www.ppr,pl/artykul.php?id=127552, 18.10.2005].
  3. Rynek mrożonej żywności w Polsce, strona internetowa Stowarzyszenia Mrożonej Żywności [http://mrozonki.org.pl/rynek_zywnosci_mrozonej.php].
  4. Wiaderek A. 2004: Raport: Rynek mrożonek. Trendy Food Nr 4 (7), wersja elektroniczna [http://trendyfo- od.pl/?m=32&a=217].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu