BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nieżurawski Lech, Siemiński Marek
Tytuł
Pozycja strategiczna Telekomunikacji Polskiej
Strategic position of Telekomunikacja Polska
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 6, s. 49-60, bibliogr.13 poz.
Słowa kluczowe
Telekomunikacja, Zarządzanie strategiczne, Analiza strategiczna
Telecommunication, Strategic management, Strategic analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Telekomunikacja Polska SA (TP SA)
Abstrakt
Tematem artykułu są zmiany pozycji strategicznej Telekomunikacji Polskiej S.A.następujące wraz z powstaniem niezależnych operatorów lokalnych oraz rozwojem telefonii komórkowej. Autorzy przeanalizowali pozycję TP S.A. korzystając z metody SPACE, uwzględniającej różne parametry wpływające na działalność i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

The article deals with changes in the strategic position of Telekomunikacja Polska S.A. triggered off by the development of both independent local operators and cellular telecommunication. The authors have analysed the TP S.A. position applying the SPACE method and taking into account various parameters influencing activity and competitiveness of the enterprise.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bitkowska A., Technologie telekomunikacyjne u progu XXI wieku, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa nr 4/2001.
  2. Bonarowski M., Świat w dłoni, Biznes Trendy nr 6/2002.
  3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1995.
  4. Gazeta Wyborcza 24.01.2003, Wyniki Polkomtela. Plus 462 tys. osób.
  5. Krupski R., Analiza pozycji strategicznej i ocena działalności firmy (SPACE), Zarządzanie i Marketing 1996.
  6. Krupski R., Identyfikacja i realizacja strategii firmy, Leopoldinum, Wrocław 1994.
  7. Krupski R., Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum, Wrocław 1993.
  8. Nieżurawski L., Pozycja strategiczna i ocena działalności firmy metodą SPACE, [w:] Uwarunkowania konkurencyjności restrukturyzowanych przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej, Cz. II, AE, Poznań 1999.
  9. Sitek E., Determinanty bezpośrednich inwestycji zagranicznych przedsiębiorstw, Monogr. Nr 46, Politechnika Częstochowska 1997.
  10. Zwierzchowski R., Następca SMS-ów, Biznes Trendy nr 9/2002
  11. www.biznespolska.pl
  12. www.idea.pl
  13. www.tpsa.pl
  14. www.urtip.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu