BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barska Anetta
Tytuł
Kierunki rozwoju strategii marketingowej przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w obliczu integracji z Unią Europejską
Directions of the Marketing Strategy Development of Meat Processing Enterprises in the Face of EU Integration
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 28-34, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Integracja gospodarcza Polski z UE, Przemysł mięsny, Strategia marketingowa
Poland's economic integration with the EU, Meat industry, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdaniem autorki obecne strategie marketingowe przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego muszą zostać zmodyfikowane z uwagi na procesy integracyjne, które w dużej mierze wpływają na zmianę warunków funkcjonowania tych przedsiębiorstw. Celem autorki było zatem wskazanie możliwych kierunków modyfikacji strategii marketingowych w tej branży.

In the paper, the author indicates that the creation of homogeneous internal market in EU through elimination of existing barrier in economical exchange and unification of the regulations and norm have great influence on change conditions in function of meat processing enterprises. Following transformations cause, that more clearly is seeing the weak side of the sector - organizational gap. The author shows the regions of companies activities which require serious modifications. The main emphasise is placed on marketing strategy modification. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barska A., Rola strategii marketingowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego na przykładzie województwa lubuskiego, "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 2002, nr 6.
  2. Barska A., Ocena strategii marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego na przykładzie województwa lubuskiego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 983, Wrocław 2003.
  3. Bialasiewicz M., Gmyrek R., Od unijnych wymogów nie ma odwrotu, "Boss-Rolnictwo" 2000, nr 39.
  4. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1992.
  5. Urban R., Konkurencyjność polskiego przemysłu spożywczego, "Gospodarka Mięsna" 2000, nr 1.
  6. Urban R., Implikacje dla polskich producentów i przehvorcôw mięsa wynikające z wdrażania standardów UE, "Gospodarka Mięsna" 2001, nr 1.
  7. Urban R., Strategiczne cele i kierunki restrukturyzacji sektora mięsnego w Polsce, "Gospodarka Mięsna" 2001, nr 4.
  8. Zięba S., Sektor mięsny w drodze do Unii Europejskiej, "Gospodarka Mięsna" 2000, nr 3.
  9. Ustawa z 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, DzU 2001, nr 63, poz. 634, z późn. zm.
  10. Rozporządzenie z 28 lutego 2000 r. w sprawie warunków sanitarnych oraz zasad przestrzegania higieny przy produkcji i obrocie środkami spożywczymi, używkami i substancjami dodatkowymi dozwolonymi, DzU 2000, nr 30, poz. 377, z późn. zm.
  11. Ustawa prawo działalności gospodarczej, DzU 1999, nr 101, poz. 1178.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu