BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bugdol Marek
Tytuł
Etyczne problemy zarządzania jakością
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 2, s. 10-12
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Etyka przedsiębiorstwa, Etyka zarządzania, Zarządzanie jakością, Wartości i normy etyczne
Business ethics, Corporate ethics, Ethics of management, Quality management, Value and ethical norms
Abstrakt
Pomiędzy jakością a etyką istnieją interesujące zależności. Powszechnie przyjmuje się, że wysoka jakość wyrobów nie jest możliwa bez etyki, a ściślej etycznego zarządzania, prowadzenia działalności gospodarczej i etycznych zachowań. W artykule poruszono tematy filozofii TQM i jakości wyrobów w porównaniu z zasadami etycznymi w procesie zarządzania i marketingu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adam D.: Young shoppers scorn ethical wear. "The Guardian", 12.08.2006, s. 17.
  2. D.Brooks. The culture of nations, „Herald International Tribune" z 19.08.2006, s. 6.
  3. A. F. Diar. You know TQM. Now CSR „Caribbean Business" 2004, nr 14 (32), s. 28-30.
  4. Frith M.: Coca - cola is banned from students' union over unethical practices., „The Independent", 19.08.2006, s. 10.
  5. G. Mairovich, E. J. Romar. Confucianism as on Ethical Foundation for Quality Management „Business & Professional Ethics Journal" 2004, nr 3 (23), s. 25-44.
  6. Mohamed R.Nayebpour, Daryl Koehn. The Ethics of Quality: Problems and Preconditions „Journal of Business Ethics" 2003, nr 44, s. 37-48.
  7. C.Rainborn, D. Payne. TQM: Just What The Ethicist Ordered „Journal of Business Ethics" 1996, nr 9 (15), s. 963-972.
  8. R.Sanyal, S.Samanta. Correlate of bribe giving in international business. „International Journal of Commerce & Management", 2000, nr 2 (14), s. 1-14.
  9. J.Weber, K.Getz. Buy Bribes or Bye - Bye Bribes. The Future Status of Bribery in International Commerce „Business Ethics Quarterly" 2004, nr 4 (14), s. 695-711.
  10. A. C. Wicks. The Value Dynamics of Total Quality Management: Ethics Quarterly" 2001, nr 3 (11), s. 501-535.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu