BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaźmierczak Magdalena
Tytuł
Monitorowanie procesów i jakości w usługach
Monitoring the Processes and Quality in Services
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 6, s. 85-91, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Jakość usług, Statystyczne metody kontroli jakości, Statystyczne Sterowanie Procesem
Quality management, Quality of services, Statistical methods for quality control, Statistic process control (SPC)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Dzisiejsza firma sukcesu musi być znacznie bardziej elastyczna niż przed kilkoma laty. Można to osiągnąć poprzez zintegrowanie planowania strategicznego i operacyjnego. Do takich rozwiązań nawiązuje statystyczne sterowanie procesem, jako jedna z dróg konsekwentnego doskonalenia procesów w sektorze usług. Statystyczne sterowanie procesem (SPC) jest zbiorem metod i narzędzi statystycznych które mają pomóc usprawniać w sposób ciągły jakość wyrobów. To także strategia identyfikowania, szacowania i redukowania zmienności w procesach, produktach i usługach. Powszechne stosowanie metod i narzędzi SPC pomaga kreować produkty i usługi, które nieustannie odpowiadać będą wymaganiom klienta.

Statistic process control (SPC) is a set of methods and statistical instruments which are designed to permanently improve quality of our products. It is also a strategy of identification, estimation and reduction of variability in processes, products and services. Broad application of SPC methods and tools helps generate products and services which permanently satisfy customers' requirements.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Demos M.P., Demos N.P., Statistical Quality Control's Role in Health Care Management, Quality Progress, sierpień 1989.
  2. http://www.ub.mg.n1/eldoc/dis/eco/j.e.wieringa/c2.pdf.
  3. Kozyra C., Ocena i analiza jakości usług, materiały z seminarium, luty 2002, zaczerpnięte ze strony internetowej: http://statystyka.ae.wroc.pl/Servquall.doc.
  4. Łańcucki J. (red.), Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2001.
  5. Maleszka A., Wprowadzenie do statystycznego sterowania procesem, Materiały dydaktyczne 79, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000.
  6. Mason B., Antony J., Statistical process control: an essential ingredient for improving service and manufacturing quality, Managing Service Quality, vol. 10, number 4, 2000.
  7. Mundy R.M., Passarella R., Morse J., Applying SPC in Service Industries, Survey Business, vol 21(3) 1986.
  8. Myszewski J.M., Zarządzanie zmiennością, systemowe spojrzenie na metody statystyczne w zarządzaniu jakością, lOiZ w przemyśle „ORGMASZ", Warszawa 1998.
  9. Oakland J.S., Statistical Process Control, fourth edition, Butterworth Heinemann, Oxford 1999.
  10. Oakland J.S., Total Quality Management, Heinemann Professional, Oxford 1989.
  11. PN - ISO 3534-2 : 1994, Statystyka, statystyczne sterowanie jakością. Terminologia i symbole.
  12. PN-EN ISO 9000:2000 - Systemy zarządzania jakością- Podstawy i terminologia, wrzesień 2001.
  13. Smith T.A., Why You Should Put Your Safety Program under statistical Control, Professional Safety, kwiecień 1989.
  14. Zurier S., Delivering Quality Customer Service, Industrial Distribution, marzec 1989.
  15. Żółcińska W., Wojna szczupłych i elastycznych, CXO Magazyn Kadry Zarządzającej, listopad 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu