BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grudzewski Wiesław M., Hejduk Irena K.
Tytuł
W jakim celu należy zarządzać wiedzą?
What is the Purpose of Knowledge Management?
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 7, s. 3-10, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Wiedza, Zarządzanie wiedzą, Kultura organizacji, Organizacje uczące się
Knowledge, Knowledge management, Corporate culture, Learning organisations
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Czym jest system zarządzania wiedzą. Wdrażanie systemów zarządzania wiedzą oznacza tworzenie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, musi zamienia aktywa intelektualne organizacji w wynik ekonomiczny, służy realizacji jej celów. Zarządzanie wiedzą w organizacji inteligentnej musi mieć charakter kompleksowy, a kluczowym elementem tego procesu jest selekcja wiedzy.

Introduction of knowledge management systems means not only building and developing corporate intellectual capital, but also transforming these intellectual assets into economic results. Knowledge management in the intelligent organisation must be complex and knowledge selection remains a key element of this process.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bertels T., Ideen und Konzepten um die Lerende Organization zu realisieren, „IO Management" 1996.
  2. Daft, Richard L., Organization Theory and Design, 7th Edition, South-Western College Publishing, 2001.
  3. Grudzewski W.M, Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Wyd. Difin, Warszawa 2004.
  4. Murray P., Meyers A., The Facts About Knowledge. Special Report, www.info-strategy.com, XI. 1997.
  5. Nevis E.G., Di Bella A., Gould J.M., Understanding Organizations.
  6. Nonaka I., Hirotaka T., The Knowledge-creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation, Oxford University Press, New York 1995.
  7. Sveiby, K.-E., The Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge Based Assets, Berrett-Koehler, 1997.
  8. Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji, identyfikacja kultury znanych firm, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu