- Autor
- Hopej Marian
- Tytuł
- Megawartości przedsiębiorstwa
- Źródło
- Przegląd Organizacji, 2004, nr 6, s. 30-32, bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wartości niematerialne, Wartości w biznesie, System wartości, Rozwój przedsiębiorstwa, Relacje międzyludzkie
Enterprise management, Intangible asset, Values in business, Value system, Enterprise development, Interpersonal relations - Abstrakt
- Wielkie przedsiębiorstwa kierują się zazwyczaj kilkoma ogólnymi zasadami, będącymi podstawą osiągania trwałych, znakomitych wyników, określanymi mianem nadrzędnych wartości, które są odporne na zmieniające się trendy i ulotne mody oraz niezależne od sytuacji rynkowej. W artykule wartości te nazwano megawartościami. Przyjęto, iż pełnią one następujące funkcje: na trwałe osadzają przedsiębiorstwo w rzeczywistości, wiążą teraźniejszość z przyszłością, dzięki czemu możliwe jest zachowanie tożsamości firmy; umożliwiają pracownikom odpowiedź na pytanie, dlaczego jest ważne to, że ich firma istnieje; określają pole działania przedsiębiorstwa, a tym samym możliwe kierunki rozwoju.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- COLLINS J.C., Od wielkiego do dobrego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, SPM Project 2003.
- COLLINS J.C., PORRAS J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project 2003.
- KRZYŻANOWSKI L. J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- SECRETAN L.H.K., Soul-Management, Lichtenberg, München 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0137-7221
- Język
- pol