BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hopej Marian
Tytuł
Megawartości przedsiębiorstwa
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 6, s. 30-32, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wartości niematerialne, Wartości w biznesie, System wartości, Rozwój przedsiębiorstwa, Relacje międzyludzkie
Enterprise management, Intangible asset, Values ​​in business, Value system, Enterprise development, Interpersonal relations
Abstrakt
Wielkie przedsiębiorstwa kierują się zazwyczaj kilkoma ogólnymi zasadami, będącymi podstawą osiągania trwałych, znakomitych wyników, określanymi mianem nadrzędnych wartości, które są odporne na zmieniające się trendy i ulotne mody oraz niezależne od sytuacji rynkowej. W artykule wartości te nazwano megawartościami. Przyjęto, iż pełnią one następujące funkcje: na trwałe osadzają przedsiębiorstwo w rzeczywistości, wiążą teraźniejszość z przyszłością, dzięki czemu możliwe jest zachowanie tożsamości firmy; umożliwiają pracownikom odpowiedź na pytanie, dlaczego jest ważne to, że ich firma istnieje; określają pole działania przedsiębiorstwa, a tym samym możliwe kierunki rozwoju.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. COLLINS J.C., Od wielkiego do dobrego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, SPM Project 2003.
  2. COLLINS J.C., PORRAS J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project 2003.
  3. KRZYŻANOWSKI L. J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  4. SECRETAN L.H.K., Soul-Management, Lichtenberg, München 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu