BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wielicka Anna, Moskalik Beata
Tytuł
Wybór oparty na wartości i jego konsekwencje dla rynku - statyczna analiza wartości
Consumer Choice Based on Value and its Market Consequences - Static Value Analysis
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 158-162, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Konsumencka wartość produktu, Konsumpcja, Ekonomia wyboru, Analiza wartości
Consumer value products, Consumption, Economics of choice, Value analysis
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Celem pracy jest przedstawienie koncepcji wartości postrzeganej przez konsumenta i jej implikacji rynkowych. (oryg. streszcz.)

Article presents universal approach to consumer decision making process and its influence on market situation. Focal point of the paper is value considered as relation between benefits and costs. Consequences of different value of products introduced to the market cause changes in market's structure. Examination of product's value should by one of the preconditions for new products to avoid failure and in the same time financial burdens for a company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boulton R., Libert В., Samek S. 2001: Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce. WIG PRESS.
  2. Doyle P. 2003: Marketing wartości. Wydawnictwo FELBERG S.J., Warszawa.
  3. Dubliniec E. 1994: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  4. Heiser R. S., McQuitty S., Stratemeyer A.W. 2005: Broadening the Competitive Environment: The Customer's Perspective, [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  5. Kaplan R. S., Norton D.P. 2001: Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Centrum Informacji Menadżera.
  6. Leszinski R., Marn M. V. 1997: Setting value, not price. McKinsey Quarterly [http://www.mckinseyquarter-ly.com].
  7. Marcinkovvska M. 2000: Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa.
  8. Mintu-Wimsatt A. 2005: Equity Sensitivity and Negotiation Behaviors: A Look at Mexican Exporters [http:/ /www.amsreview.org/articles.htm].
  9. O'Shaughnessy J., O'Shaughnessy N.J. 2003: Considerations of Equity in Marketing and Nozick's Decision-value Model [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  10. Porter M.E. 2000: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
  11. Prahalad C., Hamel G. 1999: Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków. Business Press, Warszawa.
  12. Varian H.R. 2001: Mikroekonomia. PWN, Warszawa.
  13. Woodall T. 2001: Conceptualising "Value for the Customer": An Attributional, Structural and Dispositional Analysis, [http://www.amsreview.org/articles.htm].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu