BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietruszka-Ortyl Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Proces zarządzania kapitałem intelektualnym organizacji
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 6, s. 11-14, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Kapitał intelektualny, Zarządzanie wiedzą, Proces zarządzania, Przewaga konkurencyjna
Intellectual capital, Knowledge management, Management process, Competitive advantage
Abstrakt
Zwrócono uwagę na wpływ kapitału intelektualnego na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa. Kapitał intelektualny organizacji stanowi sumę jej kapitału ludzkiego (talenty, zdolności i wiedza pracowników), kapitału strukturalnego (patenty, procesy, bazy danych, infrastuktura informatyczna) i kapitału klienckiego (związki z klientami i dostawcami). Omówiono proces zarządzania kapitałem intelektualnym firmy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BROOKING A., Intellectual Capital: Core Asset for the Third Millenium Enterprise, International Thomson Business Press, London 1996.
  2. BUKOWITZ W.R., WILLIAMS R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Times, Prentice Hall, London 2000.
  3. EDVINSSON L., MALONE M.S., Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
  4. SEETHARAMAN A., HADI HELMI BIN ZAINI SOORIA, SARAVANAN A.S., Intellectual Capital Accounting and Reporting in the Knowledge Economy, „Journal of Intellectual Capital", 2002, vol. 3, nr 2, s. 128-129.
  5. STEWART T.A., The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicho-las Brealey Publishing, London 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu