BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Obłój Tomasz
Tytuł
Bezwzględna a relatywna wartość reputacji na aukcjach internetowych
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 6, s. 15-18, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Transakcje wirtualne, Koszty transakcyjne, Serwis aukcyjny, Przedsiębiorstwo wirtualne, Analiza statystyczna
Virtual transaction, Transaction cost, Auction website, Virtual enterprise, Statistical analysis
Firma/Organizacja
Allegro.pl
Abstrakt
Dokonano analizy statystycznej wyników badań dotyczących około 2000 aukcji internetowych na Allegro, przeprowadzonych w okresie od sierpnia do grudnia 2003 roku. Wyłoniono 78 par aukcji. Analiza ujawniła bardzo silną zależność między reputacją sprzedającego a ceną otrzymywaną za produkt.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. EATON D.H., Valuing Information: Evidence form Guitar Auctions on Ebay, 2002, http://www.databases.si.umich.edu/reputations/bib/papers/eatonpaper.pdf.
  2. OUCHI W.G., Makets, Bureaucracies and Clans, „Administrative Science Quarterly", 23, 1980, s. 293-317.
  3. RESNICK P., Trust Among Strangers in Internet Transactions: Empirical Analysis of eBay's Reputation System, 2001, http://www.si.umich.edu/~presnick/papers/ebayNBER/RZNBERBodegaBay.pdf
  4. RESNICK P., ZECKHAUSER R., SWANSON J., LOCKWOOD K., The Value of Reputation on eBay: a Controlled Experiment, 2003, http://www.si.umich.edu/~presnick/pa-pers/postcards.
  5. UZZI B., Social Structure and Competition in Interfirm Networks: the Paradox of Embeddedness, Cornell University 1997.
  6. WILLIAMSON O.E., Economics and Organization: a Primer, „California Management Review" 38/2 1996, s. 131-146.
  7. WILLIAMSON O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, PWN 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu