BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bojewska Barbara
Tytuł
Planowanie strategiczne w konkurencyjnym przedsiębiorstwie
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 3, s. 6-13
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Planowanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Formułowanie strategii, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Enterprise management, Strategic planning, Corporation strategies, Strategy formulation, Enterprise competitiveness
Abstrakt
W procesie planowania można wyróżnić dwa modele: model zewnętrznego narzucania dyrektyw planowania oraz model planowania podyktowanego potrzebami wewnętrznymi. Podstawą egzystencji konkurencyjnego przedsiębiorstwa w dobie gospodarki rynkowej stanowi planowanie strategiczne oparte na modelach planowania podyktowanego czynnikami zarówno wewnętrznymi (aktywny typ planowania), jak i zewnętrznymi (reaktywny typ planowania). Planowanie strategiczne zapewnia konsekwentne ukierunkowanie działalności organizacji. Ułatwia przewidywanie problemów, zanim powstaną i rozwiązywanie ich, zanim staną się zbyt trudne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Filar, Biznes plan, PFPK, Warszawa 1991, s. 12-13.
  2. H. Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 33-35.
  3. R. Krupski, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001, s. 13.
  4. B. R. Kuc, Zarządzanie doskonałe, Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2000, s. 113-115.
  5. I. Nowotny, Plan marketingowy. Budowa przyszłości przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1993, s. 46.
  6. K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998, s. 11.
  7. Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997, s. 55-57.
  8. T. Speh, M. Hutt, Business Marketing Management: A Strategic View of Industrial and Organizational Markets, The Dyrden Press, Fort Worth 1992, s. 226.
  9. Z. Szeloch, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, "Prawo-Ekonomia" 1991, tom X, Rzeszów, s. 306.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu