BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skowronek-Mielczarek Anna
Tytuł
Zrównoważona karta wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 3, s. 13-19
Słowa kluczowe
Strategiczna Karta Wyników, Rozwój przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Efektywność przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Balanced Scorecard (BSC), Enterprise development, Corporation strategies, Enterprise effectiveness, Enterprise management
Abstrakt
Zróżnicowana karta wyników, zwana także strategiczną kartą wyników lub zbilansowaną kartą dokonań (balanced scorecard), integruje pomiar i ocenę kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, tj. koszty, czas, jakość, innowacje i ciągłe doskonalenie, w całościową analizę łańcucha wartości, a także wewnętrzną i zewnętrzną orientację przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono cztery perspektywy zrównoważonej karty wyników (finansowa, klientów, procesów wewnętrznych oraz wzrostu i rozwoju), a także proces tworzenia tej karty.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. F. Friedag, W. Schmidt, Moja Strategiczna Karta Wyników, C. H. Beck, Warszawa 2003.
  2. R. S. Kaplan, D. P. Norton, The Balanced Scorecard: Measures that Drive Performance, "Harvard Business Review" 1992.
  3. R. S. Kaplan, D. P. Norton, Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action, HBS Press 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu