BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartosik Sebastian
Tytuł
Właściwy wybór pośrednika handlowego podstawowym czynnikiem powodzenia strategii internacjonalizacji firmy
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 3, s. 66-71
Słowa kluczowe
Pośrednictwo handlowe, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Handel zagraniczny, Model Uppsala
Trade intermediary, Enterprise internationalization, International enterprise, Foreign trade, Uppsala model
Abstrakt
W artykule przedstawiono na czym należy opierać wybór pośrednika handlowego aby firma osiągnęła powodzenie w strategii internacjonalizacji firmy w rozumieniu modelu Uppsala. Autor dokonał tego na przykładzie firm duńskich i szwedzkich, a także opisał podstawowe formy pośrednictwa handlowego na świecie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Albaum, J. Strandskov, E. Duerr, L. Dowd, International Marketing and Export Management, Addison Wesley, 1994.
  2. P. J. Buckley, Problems and Developments in the Core Theory of International Business, "Journal of International Business Studies" 1990, No. 4.
  3. K. Fonfara, M. Gorynia, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000, s. 15-16.
  4. M. Forsgren, Some Critical Notes on Learning in the Uppsala Internationalization Process Model, Uppsala University, Department of Business Studies, Uppsala 2000.
  5. M. Holmlund, S. Kock, Relationships and the Internationalization of Finnish Small and Medium-sized Companies, "International Small Business Journal" 1998, Vol 16, s. 46-63.
  6. J. Johanson, J. E. Vahlne, The Internationalization Process of the Firm - A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments, "Journal of International Business Studies" 1977, No 8, s. 23-32.
  7. J. Johanson, J. E. Vahlne, The Mechanism of Internationalisation, "International Marketing Review" 1990, No 7, s. 11-24.
  8. Korporacje międzynarodowe w Polsce, pod red. A. Zorskiej, Difin, warszawa 2002, s. 87.
  9. A. Laine, S. Kock, A Process Model of Internationalization - New Times Demand New Patters, 16th IMP Conference 2000, Department of Management and Organization, Swedish School of Economics and Business Administration.
  10. T. Pederson, The Internationalization Process of Danish Firms - Gradual Learning or Discrete Rational Choices, Copenhagen Business School, Department of International Economics and Management, Copenhagen 1999.
  11. U.S. Export Management Companies, U.S. Department of Commerce, International Trade Administration, Washington 1981, s. 189.
  12. L. Welch, R. Luostarinen, Internationalization: Evolution of a Concept, "Journal of General Management" 1998, No. 14, s. 36-64.
  13. R. Vernon, International Investment and International Trade in the Product Cycle, "Quarterly Journal of Economics" 1966, No. 80, s. 190-207.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu