BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kochański Tomasz
Tytuł
Przedsiębiorstwo a wymagania współczesnego rynku
An Enterprise on Contemporary Market
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 8, s. 21-28, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo na rynku, Strategia przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Przetrwanie przedsiębiorstwa
Enterprise in the market, Corporation strategies, Competitive advantage, Enterprise survival
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rozwój i przetrwanie przedsiębiorstwa wymaga umiejętności szybkiej adaptacji do zmienności. Zwrócono uwagę, jak decydującą rolę odgrywa tu trafny wybór modelu biznesu i przyjęcie odpowiedniej strategii działania. Podkreślono, iż warunkiem dostosowywania się przedsiębiorstwa do rynku jest także skuteczna działalność menedżera.

Survival and development of an enterprise demands skills of a quick adaptation to changeability. Particular attention should be paid to a good choice of a business model and adoption of a suitable strategy. It is also an effective role of a manager that conditions market adjustment of a company.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Wyd. Placet, Warszawa 2000.
  2. Berg S., Vilee M., Biologia, Wyd. Multico, Warszawa 1996.
  3. Bieniak H., Metody sprawnego zarządzania, Wyd. Placet, Warszawa 1999.
  4. Gierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Wyd. Poltext, Warszawa 2001.
  5. Griffin R.W., Podstawy zarządzania, PWN, Warszawa 1994.
  6. Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  7. Lambin J.-J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  8. Nowak-Far A., Globalna konkurencja, PWN, Warszawa-Poznań 2000.
  9. Pedler M., Aspinwall K., Przedsiębiorstwo uczące się, Wyd. Petit, Warszawa 1999.
  10. Penc J., Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie. Systemowe działanie, Wyd. Placet, Warszawa 1999.
  11. Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  12. Przedsiębiorstwo przyszłości, red. nauk. W.M. Grudzewski i I.K. Hejduk, Wyd. Difin, Warszawa 2000.
  13. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdle T., Globalizacja, strategia, zarządzanie, Wyd. Felberg S JA, Warszawa 2001.
  14. Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Wyd. Poltext, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu