BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dorosiewicz Sławomir
Tytuł
Potoki w sieciach transportowych. Dynamika
Transport Networks Dynamics
Źródło
Przegląd Statystyczny, 2003, vol. 50, z. 1, s. 19-31, bibliogr. 14 poz.
Statistical Review
Słowa kluczowe
System transportowy, Badania operacyjne
Transport system, Operations research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy jest zaproponowanie modelu służącego zbadaniu dynamiki wielkości przewozów w sieci, w szczególności sposobu osiągania położenia równowagi, jej stabilności itp. Punktem wyjścia do konstrukcji modelu dynamiki przewozów sieci jest opis zachowań się poszczególnych przewoźników. Treścią pierwszej części pracy jest przedstawienie modelu niezbędnego do zaproponowania równań dynamiki przewozów w sieci. Druga - zasadnicza - część pracy zawiera wyprowadzenie wspomnianych równań wraz z odpowiednimi przykładami.

The paper consists the proposal of model and equations providing the time - dependence of flows in transportation network. The global properties of their phase portrait may be used to investigate the stability of equilibrium states of the network.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dorosiewicz S., Flows in Transportation Networks. Equilibrium. Archive of Transports, 2001, vol. 13 issue 2, pp. 25-40.
  2. Dror M., Laporte G., Trudeau P., Vehicle routing with stochastic demands: Properties and solutions frameworks. Transp. Sci., 1989, 23, pp. 166-176.
  3. Friesz T., Transportation Network Equilibrium, Design and Aggregation: Key Developments and Research Opportunities. Transp. Sci., 1985, vol. 19A, pp. 413-427.
  4. Fisk C.S., Boyce D.E., Alternative Variational Inequality Formulations of the Network Equilibrium - Travel Choice Problem. Transportation Sci., 1983, 17 (4), pp. 454-463.
  5. Florian M., Hearn D., Networks Equilibrium Models and Algorithms. In: M.O. Ball et all. (eds) Network Routing. Handbooks of Operations Research and Management Science, 1995, vol. 8, North - Holland, Amsterdam.
  6. Hofbauer J., Sigmund K., Evolutionary games and population dynamics, Cambridge University Press, 1998.
  7. Nash J., Equilibrium points in n - person games. Proceedings of the National Academy of Science, 1950, vol. 30, pp. 48-49.
  8. Osborne M.J., Rubinstein A., Games with procedurally rational players, American Economic Review, 1998, 88, pp. 834-847.
  9. Powell W.B., Jaillet P., Odoni A., Stochastic and Dynamic Networks and Routing. Networks Routing, Handbooks of Operations Research and Management Science, 1995, vol. 8, North - Holland, Amsterdam.
  10. Prisbrey J., An experimental analysis of two person games, Scocial Science Working Paper, 1992, No 787, California Institute of Technology.
  11. Rubinstein A., Modeling bounded rationality. The MIT Press 1998.
  12. Sethi R., Stability of equilibria in games with procedurally rational players. Working Paper, Barnard College, Columbia University, 1998, (ewp-game / 9811003).
  13. Smith T.E., Friesz T.L., Spatial market equilibria with flow - dependent supply and demand. Reg. Sci. Urban Econ., 1985, vol. 15, pp. 181-218.
  14. Wardrop J.G., Some theoretical aspects of road traffic research. Proc. Inst. Civ. Eng., 1952, Part II, 1(2), pp. 325-378.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0033-2372
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu