BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stefaniak Piotr
Tytuł
Święta wojna używek : Rynek herbaty
Źródło
Boss-Gospodarka, 2004, nr 8, s. 28-34
Słowa kluczowe
Rynek kawy, Rynek herbaty, Kawa, Herbata, Używki, Konsumpcja używek, Import kawy, Napoje bezalkoholowe, Przemysł spożywczy
Coffee market, Tea market, Coffee, Tea, Substances, Consumption of stimulants, Coffee import, Soft drinks, Food industry
Abstrakt
Obecnie w grupie gorących napojów Polacy zdecydowanie przedkładają kawę nad herbatę. Wysokie notowania mają też napoje czekoladowe, głównie za sprawą najmłodszych klientów. Natomiast systematycznie rozwierają się nożyce spożycia kawy i herbaty. Tylko w okresie 1997-2003 sprzedaż herbaty (dotyczy to także herbat owocowych, ziołowych, itp.) zmalała wagowo o 8,8 procent sprzedaż zaś kawy wzrosła relatywnie o ponad 6 procent Pomimo to Polska nadal jest znacznym importerem herbat. Na nasz kraj przypada 1-1,2 procent światowej konsumpcji tej popularnej używki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-5566
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu