BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Uwarunkowania i kierunki rozwoju handlu dyskontowego
Conditions and Directions of Discount Trade Development
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2004, nr 7-8, s. 1-18, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Sieci handlowe, Sklepy dyskontowe, Handel artykułami żywnościowymi, Kapitał zagraniczny
Retail trade, Chain stores, Discount trade, Food trade, Foreign capital
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest naświetlenie uwarunkowań, organizacji i kierunków rozwoju handlu dyskontowego w transformującej się gospodarce polskiej. Przedmiotem rozważań autora są detaliczne sieci dyskontowe na rynku artykułów żywnościowych i nieżywnościowych w Polsce. Szczególną uwagę autor zwrócił na udział przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym w kreowaniu sieci dyskontowych oraz przesłanki rozwoju tych sieci wśród firm rodzimych.

Discount trade, one of dynamic forms of mass distribution, plays a significant role in the process of unification (standardisation) of consumption and consumer service. Its rapid expansion has also been recorded in Poland. The analysis is focused on conditions, organisation and directions of development of discount stores in a transforming Polish economy, with emphasis put on the role played in this process by companies with foreign participation. Apart from presenting results of development of major discount chains, the article also illustrates prerequisites and assumptions for a forecast of discount trade development in Poland in the nearest future (until 2010). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biedronka: wzrost sprzedaży, [2003], „Supermarket Polska" nr 6.
  2. „Biuletyn Informacyjny", [1998], KZRSS „Społem" nr 5.
  3. Dietl J., [1991], Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa.
  4. Dynamit w sieci, [2003], „Supermarket Polska" nr 2.
  5. Dyskonterzy biją hipermarkety, [2001], „Detal Dzisiaj" nr 7.
  6. Kawiński T., [2003], SNC chce mieć co najmniej 250 dyskontów, „Supermarket Polska" nr 10.
  7. Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji, [2002], praca zbiorowa pod red. A. Zorskiej, Difin, Warszawa.
  8. Kotler Ph., [1994], Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola, Gebethner i Sp., Warszawa.
  9. Lidl planuje ekspansję w Polsce, [2002], „Poradnik Handlowca" nr 2.
  10. Maleszyk E., Pokorska B., 2[002], Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa.
  11. Maleszyk E., [2000], Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, „Wiadomości Statystyczne" nr 1.
  12. Maleszyk E., [2002], Przejawy i skutki przyspieszonej ekspansji sieci zagranicznych (lata 1998-2001), IRWiK, Warszawa.
  13. Mikusińska-Ozdobińska B., [2003], Równowaga w Leader Price, „Handel" nr 1.
  14. Mikusińska-Ozdobińska B., [2003], Sklepy dyskontowe. Rozwój bez przeszkód, „Handel" nr 15.
  15. Najwięksi za Odrą, [2003], „Handel" nr 6.
  16. Piasecki J., [2003], Inwazja dyskontów, „Handel + Zarządzanie" nr 5.
  17. Pieniak J., [2001], Przyszłość hipermarketów, „Marketing w Praktyce" nr 4.
  18. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., [2001], Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.
  19. Pokorska B., Maleszyk E., [2002], Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.
  20. Sklepy własne i franchisingowe. Leader Price, [2001], „Detal Dzisiaj" nr 18.
  21. Syndrom Safeway'a?, [2003], „Handel" nr 8.
  22. Szulce H., [1998], Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.
  23. Zysk plus ekspansja, [2003], „Handel" nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu