BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brelik Agnieszka
Tytuł
Elementy strategii rozwoju turystyki dla regionu województwa zachodniopomorskiego
Strategy Elements of Tourism Development in Western Pomeranian Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 59-64, tab., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Czynniki rozwoju turystyki, Turystyka
Strategic management, Tourism development factor, Tourism
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo zachodniopomorskie
West Pomeranian Voivodeship
Abstrakt
Autorka przedstawiła koncepcyjny model planowania turystycznego. Jej zdaniem, strategia rozwoju turystyki powinna być budowana na ocenie bazy turystycznej i rynku. W tym celu, właściwa jest "kombinacja" dwóch metod, tj. określenia, jaka forma turystyki odpowiada istniejącej bazie i środowisku naturalnemu oraz określenia potencjalnego rynku zbytu, a następnie rozwijanie bazy turystycznej odpowiednio do potrzeb. Aby osiągnąć cel, można także przeprowadzić badanie opinii turystów i lokalnej społeczności.

Paper presents strategy of tourism development in Western Pomeranian region. In regional strategies it underlines, that development of social infrastructure will be condition of success and economic and touristic's infrastructure, as well as elevation attractiveness and great number visited areas through tourists. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 2000, s. 129.
  2. Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Poznań 2001, s. 380.
  3. Krupski R., Metody i techniki planowania strategicznego, Wrocław 1991, s. 32.
  4. Materiały PART: "Program rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim na lata 2002-2006".
  5. Przybyszewska-Gudelis R., Strategia rozwoju regionalnego w turystyce: jej miejsce wśród terytorialnych planów strategicznych, Instytut Turystyki, Toruń 1998, s. 163.
  6. Światkowski Z., Ekonomiczne strategie gmin przygranicznych, Zielona Góra 1999, s. 41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu