BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Deszczyński Bartosz
Tytuł
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) w przedsiębiorstwie - istota strategii i uwarunkowania jej wdrażania
Customer Relationship Management in Company - The Substance of Strategy and Conditions of its Entering
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2005, nr 65, s. 388-399, bibliografia 13 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Strategia marketingowa, Strategia obsługi klienta
Customer Relationship Management (CRM), Marketing strategy, Customer service strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł poświęcono problematyce CRM (Customer Relationship Management), nazywanej w literaturze polskiej zarządzaniem relacjami z klientami. Po wyjaśnieniu pojęcia CRM, główną uwagę skoncentrowano na przedstawieniu korzyści, wynikających z przyjęcia tej strategii przez firmę oraz na barierach utrudniających j ej wdrażanie.

The article describes general foundations of CRM (Customer Relationship Management). Further on, the author focuses on market issues (external failure factors) and inner organizational issues (internal failure factors) limiting applicability of CRM in business practice. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Christopher M., Payne A., Ballantyne D., Relationship Marketing, Butterworth Heinemann, Oxford 1996.
  2. CRM, materiały wewnętrzne Kulczyk Tradex Sp. z o.o., Poznań, marzec 2004.
  3. Deszczyński В., Deszczyński P., Customer Relationship Management konsekwencją globalizacji, w: Globalizacja gospodarki, red. P. Deszczyński, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004.
  4. Dychę J., CRM - Relacje z klientami, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
  5. Faszination Kunde, CRM — Customer Relationship Management Audi AG, Ingolstadt 2002.
  6. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  7. Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  8. Jahres Geschäftsbericht 2003, 10-Jahres-Übersicht, Ingolstadt 2004.
  9. Master Presentation, Allgemein CRM, Ingolstadt 2002.
  10. Mundie P., Cottam A., The Management and Marketing of Services, Butterworth Heinemann, Oxford 1993.
  11. Panker J., 'F' Word Still Dominates CRM Thoughts, Peppers & Rogers Group, 19 Feb. 2004, www.searchcrm.com.
  12. Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami - Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna - Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  13. Wady CRM, materiały wewnętrzne Kulczyk Tradex Sp. z o.o., Poznań, kwiecień 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu