BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Frąckiewicz Ewa, Rudawska Edyta
Tytuł
Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relatonship Management
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 7-8, s. 65-68
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Obsługa klienta, Lojalność klientów, Informatyczne systemy zarządzania
Business models, Customer Relationship Management (CRM), Customer service, Customer loyalty, Management Information Systems
Abstrakt
Pod pojęciem Customer Relationship Management (CRM) rozumiany jest model biznesowy, który dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych umożliwia budowanie rentownych, długotrwałych relacji z klientami. W artykule omówiono koncepcję CRM, cel i funkcje CRM, korzyści z posiadania CRM oraz zagadnienie racjonalności działania w kontekście koncepcji CRM.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. CIEŚLAK-GRZEGORCZYK, Bankowy kurs na CRM, „Modern Marketing"2001, nr 5, s. 37.
  2. M. COLGATE, K. STEWARD, R. KINSELLA, Customer Defection: A Study Of The Student Market In Ireland, „International Journal of Bank Marketing" 1996, nr 3, s. 23.
  3. CRM lekarstwo na kryzys?, Artykuł redakcyjny, „Modern Marketing" 2001, nr 6, s. 42.
  4. Ł. DEC, Systemy CRM, czyli śrubka jest maszyną, „Internet Standard 2001", 9 września.
  5. „DM Review", lipiec 2001 - L. AGOSTA, More CRM Without the Customer... and Without the Data Warehouse, [w:] W. WEGORKIEWICZ, Customer Relationship Manage ment, „Marketing w Praktyce" 2001, nr 12, s. 33.
  6. E. Frąckiewicz, E. Rudawska, Badania marketingowe w procesie wyboru systemu klasy CRM, [w:] Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowanie, red. K. MAZUREK- -ŁOPACIŃSKA, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 2003, s. 405- -413.
  7. G. GOULD, Why It Is Customer Loyalty That Counts (And How To Measure It), „Managing Service Quality" 1995, vol. 5, nr 1, s. 16.
  8. J. GRIFFIN, Customer Loyalty. How To Earn It, How To Keep It, Jossey - Bass Publishers, San Francisco 1997, s. 213.
  9. A. LOTKO, Zarządzanie relacjami z klientem, Strategie i systemy, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom2002, s. 112.
  10. A.D. MAZUR, K. JAWORSKA, CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze 2001, s. 114.
  11. A. WRZOSEK, Lojalność klientów, „Profit" 2002, nr 10, s. 26.
  12. K. NEWMAN, A. COWLING, Service Quality In Retail Banking: The Experience Of Two British Clearing Banks, „International Journal of Bank Marketing" 1996, nr 3, s. 3.
  13. M. OBUCHOWICZ, Klienci ponad wszystko, „Computer-world Polska", 19 kwietnia 1999.
  14. F. REICHHELD, W.E. SASSER, Jr., Zero Defections: Quality Comes To Service, „Harvard Business Review" 1990, nr 9-10, s. 106 -107.
  15. S. SWAMINATHNAN, CRM Talk, nr 0555, http:// www.CRMguru.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu