BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żemigała Marcin
Tytuł
Holistyczne podejście do zarządzania wiedzą zadaniem współczesnego menedżera
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 4, s. 17-20
Słowa kluczowe
Wiedza, Zarządzanie wiedzą, Proces zarządzania, Otoczenie przedsiębiorstwa
Knowledge, Knowledge management, Management process, Enterprise environment
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule dokonano systematyzacji pojęć związanych z wiedzą. Przedstawiono rodzaje wiedzy menedżerskiej. Przybliżono problem jakim jest proces dzielenia się wiedzą we współczesnych organizacjach.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. JASHAPARA, Zarządzanie wiedzą, zintegrowane podejście, PWE, Warszawa 2006, s. 256.
  2. E. KAPROWICZ, Dzielenie się wiedzą jako innowacja społeczna, [w:] B. WAWRZYNIAK (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koź-mińskiego, Warszawa 2003, s. 113.
  3. I. NONAKA, H. TAKEUCHI, Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000, s. 24-25.
  4. J. PENC, Nowe koncepcje zarządzania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 7, s. 5.
  5. K. PERECHUDA, Pracownicy wiedzy jako kreatorzy sieciowych potencjałów, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005, nr 5, s. 13-14.
  6. G. PROBST, S. RAUB, K. ROMHARDT, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 41-47.
  7. D. RIGBY, Przydatność różnych instrumentów zarządzania wg oceny menedżerów, "Zarządzanie na Świecie" 2001, nr 10, s. 22-28.
  8. M. STANIEWSKI, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach - przegląd badań, [w:] J. DĄBROWSKI, G. GIERSZEWSKA (red.), Strategie przedsiębiorstw a zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2005, s. 27.
  9. M.H. ZACK, Podnoszenie rentowności przez lepsze wykorzystywanie wiedzy, "Zarządzanie na Świecie" 2004, nr 7, s. 20.
  10. Zarządzanie wiedzą w Polsce 2004, raport badawczy, KPMG Sp. z o.o., Warszawa 2004, s. 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu