BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwko Joanna
Tytuł
Jakość usług ubezpieczeniowych
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 2, s. 35-38
Słowa kluczowe
Ubezpieczenia, Usługi ubezpieczeniowe, Sektor ubezpieczeniowy, Jakość usług
Insurances, Insurance services, Insurance sector, Quality of services
Abstrakt
W artykule poruszono problem jakości usług ubezpieczeniowych. Zwrócono uwagę na znaczenie gospodarcze sektora ubezpieczeń oraz na to, komu zależy na wysokiej jakości usług świadczonych przez firmy ubezpieczeniowe. Przedstawiono cechy usługi ubezpieczeniowej i kryteria oceny jej jakości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Dygas, Prokonsumenckie decyzje Sejmu, Gazeta Ubezpieczeniowa 2003, nr 18.
  2. J. Garczarczyk (red.). Model jakości usług finansowych w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004, s. 7.
  3. B. Hadyniak, Marketing ubezpieczeniowy, [w:] J. Monkiewicz (red.), Podstawy ubezpieczeń, tom I - mechanizmy i funkcje, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000, s. 201.
  4. J. Handschke [w:] T. Sangowski (red.), Ubezpieczenia gospodarcze, Poltext, Warszawa 1998, s. 78.
  5. J. Handschke [w:] T. Sangowski (red.), Vademecum ubezpieczeń gospodarczych, SAGA Printing, Poznań 2000, s. 49-50.
  6. L. Kacperski, Przyczynek do rozważań nad przypadkami upadłości polskich towarzystw ubezpieczeniowych w aspekcie kryminologicznym, Materiały konferencyjne: Przestępczość ubezpieczeniowa t. VI, Szczecin 2003, s. 151-159.
  7. Ph. Kotler, Marketing. Analizowanie, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner & S-ka, Warszawa 1994, s. 426.
  8. A. Kufel-Siemińska, Marketingowa polityka produktu firmyubezpieczeniowej (część I), Wiadomości Ubezpieczeniowe 1995, nr 10/11/12, s. 22.
  9. J. Łańcucki, Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych - ujęcie systemowe, Konferencja pt. Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, Poznań-Puszczykowo, 4-5 czerwca 2003 r.
  10. Monitor Ubezpieczeniowy 2005, nr 25, s. 6.
  11. J. Monkiewicz, Produkty ubezpieczeniowe - istota, cech, rodzaje, [w:] J. Monkiewicz (red.), Podstawy ubezpieczeń, tom II -produkty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2003, s. 27-28.
  12. L. Nabholz, Funkcja i znaczenie urzędu rzecznika ds. ubezpieczeń prywatnych, Międzynarodowa Konferencja z okazji 10-lecia Urzędu Rzecznika Ubezpieczonych, Warszawa 9 listopada 2005 r.
  13. B. Nowotarska-Romaniak, Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  14. K. Opolski, Aktualne problemy jakości usług finansowych, Konferencja pt. Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, Warszawa 7-8 czerwca 2000 r.
  15. S. Rogowski, Jakość usług ubezpieczeniowych, Przegląd Ubezpieczeń Społecznych i Gospodarczych 2000, nr 7.
  16. T. Sangowski (red.), Vademecum ubezpieczeń gospodarczych, SAGA Printing, Poznań 1998, s. 45.
  17. Ustawa z dnia 22.05.2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, póz. 1151 z późn. zm.), art. 3 ust. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu