BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajdzik Bożena
Tytuł
Komunikacja społeczna podstawą procesu zarządzania przez jakość
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 2, s. 46-51, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie społeczne, Zarządzanie przez jakość, Badanie opinii, Zarządzanie zadowoleniem klientów
Social communication, Total Quality Management (TQM), Opinion research, Customer satisfaction management
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Wielowarstwowa mapa procesów systemu jakości Urzędu Miejskiego Gliwice, [2] Wyniki pomiaru zadowolenia klienta z obsługi przez UM Gliwice, [3] Uproszczony schemat Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Zawiera tabele: [1] Struktura procesów systemu jakości Urzędu Miejskiego Gliwice, [2] Podstawowe nośniki przekazu informacji w Gliwicach, [3] Tematyka sondaży realizowanych w ramach badań opinii publicznej przez Urząd Miejski Gliwice, [4] Polskie organizacje wyróżnione na poziomie pierwszym modelu EFQM- "Zaangażowanie w Doskonalenie"
Firma/Organizacja
Urząd Miejski w Gliwicach
Kraj/Region
Gliwice
Gliwice
Abstrakt
Niniejszy artykuł stanowi przegląd zmian, jakie zachodzą w organizacji funkcjonującej w duchu doskonałości, zgodnie z ideą Total Quality Management. Jako studium przypadku posłużył Urząd Miejski w Gliwicach. Prześledzono zakres działań związanych z komunikacją społeczną, poznano metody pomiaru opinii klientów na temat funkcjonowania placówki, zapoznano się z tematyką sondaży i ich wynikami.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gajdzik B., Benchmarking w gminie czyli systematyczne badania porównawcze efektywności zarządzania organizacją samorządową, AGH, Bielsko Biała Materiały konferencyjne, III Międzynarodowa Konferencja pt.. Rozwój lokalny i regionalny w dobie globalizacji, Szczyrk, 1-3-czerwiec 2006 r. na podst. Efektywność zarządzania organizacją i wybranymi procesami w I półroczu 2005 r. Urząd Miejski w Gliwicach, wrzesień 2005.
  2. Księga Zintegrowanego Systemu Zarządzania Urzędu Miejskiego Gliwice (zał. 1).
  3. Raport o stanie miasta Gliwic, Urząd Miejski Gliwice 2002, s. 151.
  4. Wiśniewska M., Wdrożenie modelu doskonałości EFQM - drogą do zwiększenia satysfakcji klienta i poprawy wyników finansowych firmy [w ] Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, pod red. T. Sikory, AE, Kraków 2006, s. 391, na podst. www.efqm.org .
  5. www.um.gliwice.pl .
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu