BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jabłoński Marcin
Tytuł
Monitoring opinii w internecie
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 4, s. 12-14
Słowa kluczowe
Badanie opinii, Witryny internetowe, Portale korporacyjne, Użytkownicy internetu, Wyszukiwarki internetowe
Opinion research, Internet websites, Corporate portals, Internet users, Internet search engine
Abstrakt
Społeczności internetowe są coraz liczniejsze, a co za tym idzie, siła ich opinii i skuteczność wpływania na firmy są coraz większe. Zdaniem autora, systemy monitorujące nastroje konsumentów w internecie zyskują na znaczeniu. Nie sposób śledzić opinii milionów internautów tradycyjnymi metodami, np. przez zbieranie wycinków prasowych. Systemy monitorowania internetu posiadają algorytmy wyszukiwania, które po części definiuje się razem z klientem. Monitorowanie komunikacji w internecie na temat organizacji i jej produktów jest zdaniem autora fundamentalnym obowiązkiem w firmach, równie istotnym jak relacje z mediami lub działania SEO (Search Engine Optimalization). Monitorowanie internetu pozwala stworzyć system wczesnego ostrzegania oraz reagowania na niepokojące zachowania internautów. Autor twierdzi, że monitorowanie jest elementem badania rynku i konkurencji, wspiera rozwój obecnej oferty firmy, a także kreowanie nowych produktów i usług.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu