BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziadkowiec Joanna (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem), Dziadkowiec Paweł
Tytuł
Klient specjalnych relacji
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 4, s. 15-18, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Komunikowanie w biznesie, Strategia komunikowania, Segmentacja klientów, Zarządzanie informacją
Customer Relationship Management (CRM), Business communication, Communication strategy, Customer segmentation, Information management
Abstrakt
Autorzy piszą, że przy rosnącej konkurencji koszty pozyskania klientów na rynku B2B stają się coraz wyższe, natomiast rozwój technologii związanych z zarządzaniem bazami danych powoduje redukcję kosztów utrzymania klienta. Jedną z najbardziej popularnych koncepcji ukierunkowanych na wykorzystanie informacji o kliencie w celu wykreowania ściślejszych związków jest CRM (Customer Relationship Management). W szerokim rozumieniu CRM jest traktowany jako koncepcja zarządzaniu, polegająca na ukierunkowaniu wszystkich zasobów firmy na budowanie trwałych i ścisłych związków z klientami, w których szczególną uwagę zwraca się na ciągłą identyfikację ich potrzeb i oczekiwań. Podstawowym zadaniem systemu CRM jest identyfikacja klientów, ich seg-mentacja oraz określenie, którzy są dla firmy kluczowi, a następnie rozwijanie relacji z nimi. Aby zarządzanie relacjami z klientami przebiegało prawidłowo i było skutecznie, konieczne jest dokładne zaplanowanie tego procesu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Burnett K.: Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  2. Brown S.A.: Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
  3. Cheverton R: Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  4. Dziadkowiec J., Dziadkowiec P.: Kształtowanie relacji z klientami - czynności w procesach CRM w: Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia - wyzwania teorii i praktyki, pod red. E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2006.
  5. Storbacka K., Lehtinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  6. Urbaniak M.: Budowanie relacji z klientami przez przedsiębiorstwa posiadające certyfikat systemu zarządzania: w: Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, pod red. T. Sikory, AE Kraków, Kraków 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu