BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fularz Adam
Tytuł
Bariery wejścia na rynek przewozów kolejowych
Źródło
Przegląd Komunikacyjny, 2004, nr 7-8, s. 18-19
Słowa kluczowe
Leasing, Kolej na rynku transportowym, Koleje lokalne, Rynek usług transportowych, Transport kolejowy
Leasing, Railways on the transport market, Local railways, Transport market, Railway transport
Firma/Organizacja
Polskie Koleje Państwowe SA (PKP SA)
Abstrakt
W artykule autor nawiązał do tzw. teorii rynków spornych, a dokładniej problemu barier wejścia na rynek. Analiza kosztów związanych z takim wejściem wskazuje, iż bariery wejścia na rynek przewozów kolejowych i jego opuszczenie w razie potrzeby są bardzo wysokie, jeśli nowy przewoźnik musi zakupić nowy tabor, którego nie będzie mógł sprzedać po korzystnej cenie w razie opuszczenia rynku. Koszty te stanowią przykład kosztów nieodwracalnie utraconych. Należą do nich także koszty zdobycia know-how, pozyskania lub szkolenia personelu, uzyskania licencji i certyfikatów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0033-2232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu