BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiśniewska Małgorzata
Tytuł
Koncepcja Six sigma i korzyści z nią związane
Six Sigma Concept and It's Benefits
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2006, nr 2, s. 231-237, bibliografia 11 poz.
Słowa kluczowe
Organizacja i zarządzanie, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Sześć Sigma
Organisation and management, Enterprise management, Six Sigma
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie ogólnej koncepcji Six sigma i jej roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz korzyści, jakie wynikają z jej stosowania. Koncepcja ta pozwala na redukcję braków, wzrost satysfakcji klienta, na doskonalenie procesów, skupiająca się szczególnie na poprawie wyników finansowych danej organizacji.

Six Sigma is a methodology for reducing waste, increasing customer satisfaction, and improving processes, with focus on financially measurable results. First developed at Motorola Corporation in the 1980's is now considered to be a world-class measure of excellence and efficiency. A company operating at Six sigma quality level produces 3,4 defects per million opportunities; that is, the work is 99.99966% defect free. Today most organizations operate between 2 and 3 sigma. Operating at higher level of quality not only results in happier customers, but also saves money.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bendell T, (2000), What Is Six Sigma?, "Qualityworld", January.
  2. Domańska A., (2005), Od ISO 9000 do sześć Sigma?, "Problemy Jakości", 6.
  3. Gupta P., (2004), Six Sigma in Finace and Accounting, "Quality Digest", 10/7.
  4. Gupta P., (2004), Six Sigma in Service, "Quality Digest", 12/1.
  5. Hamrol A., (2005), Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa.
  6. Karaszewski R. (2001), TQM. Teoria i Praktyka, TNOiK, Toruń.
  7. Pandę P.S., Neuman R.P., Cavanagh R.R. (2003), Six Sigma, Wydawnictwo Liber, Warszawa.
  8. Popławski W., [w:] www.polishsixsigmaacademy.pl.
  9. Roth G. II (2006), Six sigma:Is it a Fad?, "Quality Digest", 2/15.
  10. Steinbeck H.H. (1998), Total Quality Management, Placet, Warszawa.
  11. Wojczynski D., (2004), Six Sigma in Health Care, "Quality Digest", 5/18.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu