- Autor
- Filip Paulina, Grzebyk Mariola
- Tytuł
- Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Quality Costs in Management of Enterprise - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 162-167, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Koszty braku jakości, Zarządzanie jakością
Enterprise management, Non-quality costs, Quality management - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Wprowadzenie systemu jakości w przedsiębiorstwie i potwierdzenie jego zgodności z jednym z modeli zapewniania jakości staje się aktualną potrzebą, warunkiem wszelkiej współpracy oraz swoistą reklamą przedsiębiorstwa, która sama w sobie podnosi konkurencyjność na rynku i ułatwia pozyskanie unijnych kontrahentów. Autorzy przedstawili istotę kosztów jakości i dokonali ich klasyfikacji. Omówili miejsce kosztów jakości w systemie ewidencji działalności przedsiębiorstwa oraz etapy wdrażania systemu jakości w przedsiębiorstwie.
The article presents how important are quality costs in an enterprises. The proper quality assures solid clients, is the strongest factor which protect our firms against foreign competition. Ones assures a possibility to fast development and achieving profit. Quality costs are the source of information which managers can use to increase their effectiveness. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i s-ka, Warszawa 1997.
- Haffer R., Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, wyd. UMK, Toruń 2002.
- Hakalia A., Koszty jakości w ujęciu mikro i makroekonomicznym, [w:] Przedsiębiorstwo u progu XXI wieku, materiały konferencyjne, Zakopane 2001.
- Jarugowa W., Nowak A., Szychta A., Zarządzanie kosztami w praktyce światowej, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 1998.
- Leist R., Praktyczne zarządzanie jakością, Wyd. Alfa Wero, Warszawa 1997.
- Lisiecka K., Kreowanie jakości. Uwarunkowania - strategie techniki, AE, Katowice 2002.
- Skrzypek E., Jakość i produktywność jako narzędzie restrukturyzacji przedsiębiorstw, [w:] Restrukturyzacja w procesie przekształceń i rozwoju przedsiębiorstw, red. R. Borowiecki, Kraków 1999.
- Wawak T., Efektywność systemu certyfikacji, [w:] Efektywność certyfikacji systemów jakości, materiały konferencyjne., SSGW,Warszawa 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol