BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Filip Paulina, Grzebyk Mariola
Tytuł
Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Quality Costs in Management of Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 162-167, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Koszty braku jakości, Zarządzanie jakością
Enterprise management, Non-quality costs, Quality management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wprowadzenie systemu jakości w przedsiębiorstwie i potwierdzenie jego zgodności z jednym z modeli zapewniania jakości staje się aktualną potrzebą, warunkiem wszelkiej współpracy oraz swoistą reklamą przedsiębiorstwa, która sama w sobie podnosi konkurencyjność na rynku i ułatwia pozyskanie unijnych kontrahentów. Autorzy przedstawili istotę kosztów jakości i dokonali ich klasyfikacji. Omówili miejsce kosztów jakości w systemie ewidencji działalności przedsiębiorstwa oraz etapy wdrażania systemu jakości w przedsiębiorstwie.

The article presents how important are quality costs in an enterprises. The proper quality assures solid clients, is the strongest factor which protect our firms against foreign competition. Ones assures a possibility to fast development and achieving profit. Quality costs are the source of information which managers can use to increase their effectiveness. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i s-ka, Warszawa 1997.
  2. Haffer R., Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, wyd. UMK, Toruń 2002.
  3. Hakalia A., Koszty jakości w ujęciu mikro i makroekonomicznym, [w:] Przedsiębiorstwo u progu XXI wieku, materiały konferencyjne, Zakopane 2001.
  4. Jarugowa W., Nowak A., Szychta A., Zarządzanie kosztami w praktyce światowej, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 1998.
  5. Leist R., Praktyczne zarządzanie jakością, Wyd. Alfa Wero, Warszawa 1997.
  6. Lisiecka K., Kreowanie jakości. Uwarunkowania - strategie techniki, AE, Katowice 2002.
  7. Skrzypek E., Jakość i produktywność jako narzędzie restrukturyzacji przedsiębiorstw, [w:] Restrukturyzacja w procesie przekształceń i rozwoju przedsiębiorstw, red. R. Borowiecki, Kraków 1999.
  8. Wawak T., Efektywność systemu certyfikacji, [w:] Efektywność certyfikacji systemów jakości, materiały konferencyjne., SSGW,Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu