BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Tendencje rozwoju ośrodków handlowych
Commercial centers development tendencies
Źródło
Wiadomości Statystyczne, 2007, nr 2, s. 35-41, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Koncentracja handlu, Centra handlowe, Przedsiębiorstwo handlowe
Concentration of trade, Shopping centres, Commercial enterprises
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Na tle koncentracji handlu rozwój ośrodków handlowych w Polsce przebiega coraz dynamiczniej. Spowodowane jest to przede wszystkim rosnącym popytem i jego zróżnicowaniem oraz upowszechniającymi się preferencjami nabywców odnośnie wyboru ośrodków handlowych, które są nie tylko miejscem zakupów, ale również rozrywki oraz atrakcyjnego spędzania wolnego czasu. Rośnie liczba ośrodków handlowych i zwiększa się ich przeciętna powierzchnia. Rynek największych aglomeracji jest nasycony tą formą koncentracji handlu, dlatego nowe ośrodki handlowe buduje się przede wszystkim w miastach średniej wielkości. Nowo uruchamiane ośrodki spełniają aktywne funkcje w kształtowaniu przestrzeni społeczno-ekonomicznej oraz w modernizacji i rewitalizacji centrów miast. Zarysowuje się tendencja rozwoju wyspecjalizowanych ośrodków handlowych: parków handlowych (Retail Parks) i centrów sklepów fabrycznych (Factory Outlet Centres). (abstrakt oryginalny)

Against the background of the trade concentration, the development of the commercial centers proceeds more dynamically. This is generally caused by growing demand and it's diversification as well as spreading consumers' preferences in relation to the choice of the commercial centers, which have become not only shopping place but also entertainment and attractive for leisure activities place. There is an increase in the commercial centers number and in their area. The market of the biggest agglomerations is saturated with this form of trade concentration; therefore new commercial centers are built, first of all in middle-sized cities. New opened centers fulfill the active functions by forming the socio-economic space and by city center modernization and revitalization. There is a tendency to develop specialized commercial centers such as: retail parks and factory outlet centers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cushman and Wakefield Healey and Baker (2006), Raport dotyczący centrów handlowych w Polsce w 2006 r.
  2. Pokorska B., Maleszyk E. (2002), Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa
  3. Raport o stanie handlu wewnętrznego w roku 2003 (2004), oprac, zbiorowe, MGiP, Warszawa
  4. Rynek handlowy w Polsce 2006 (2006), raport opracowany przez redakcję miesięcznika "Supermarket Polska", BROG Media Biznesu, Warszawa, sierpień 2006
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0043-518X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu