- Autor
- Zawada Agnieszka
- Tytuł
- Zasada niedostępności oraz lubienia i sympatii : Teoria Roberta Cialdiniego (5)
- Źródło
- Nasz Rynek Kapitałowy, 2004, nr 11, s. 60
- Słowa kluczowe
- Rynki finansowe, Psychologia społeczna, Usługi finansowe, Postawy społeczne, Marketing usług, Zachowania rynkowe
Financial markets, Social psychology, Financial services, Social attitudes, Service marketing, Market behaviour - Cialdini Robert
- Abstrakt
- Pozornie prosta i oczywista zasada lubienia i sympatii może mieć poważne konsekwencje także na rynkach finansowych. Kolejną zasadą mającą też przełożenie w dziedzinie ekonomii jest zasada niedostępności. Wszystko, co niedostępne jest bardziej atrakcyjne i pożądane. Mechanizmy te sformułował w swej teorii amerykański psycholog społeczny - profesor Robert Cialdini.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 1508-9711
- Język
- pol