BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawada Agnieszka
Tytuł
Zasada niedostępności oraz lubienia i sympatii : Teoria Roberta Cialdiniego (5)
Źródło
Nasz Rynek Kapitałowy, 2004, nr 11, s. 60
Słowa kluczowe
Postawy społeczne, Zachowania rynkowe, Psychologia społeczna, Rynki finansowe, Usługi finansowe, Marketing usług
Social attitudes, Market behaviour, Social psychology, Financial markets, Financial services, Service marketing
Cialdini Robert
Abstrakt
Pozornie prosta i oczywista zasada lubienia i sympatii może mieć poważne konsekwencje także na rynkach finansowych. Kolejną zasadą mającą też przełożenie w dziedzinie ekonomii jest zasada niedostępności. Wszystko, co niedostępne jest bardziej atrakcyjne i pożądane. Mechanizmy te sformułował w swej teorii amerykański psycholog społeczny - profesor Robert Cialdini.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-9711
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu