BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brdulak Jacek, Brdulak Jakub J.
Tytuł
Zmiana paradygmatu przestrzeni komunikacyjnej a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach transportowo - spedycyjno - logistycznych
Źródło
Problemy Ekonomiki Transportu, 2003, nr 1, s. 27-42
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo transportowo-spedycyjne, Transport, Spedycja międzynarodowa, Rynek usług transportowych, Zarządzanie wiedzą, Logistyka transportu, Informacja przestrzenna, Przestrzeń jako kategoria ekonomiczna
Transport-forwarding enterprise, Transport, International shipping, Transport market, Knowledge management, Transport logistics, Spatial information, Space as an economic category
Abstrakt
Na przełomie XX i XXI wieku następuje zmiana paradygmatu przestrzeni gospodarczej wywołana postępem naukowo - technicznym. Podstawowa bariera kształtowania wszelkich relacji społeczno - gospodarczych, tzn. odległość fizyczna, ulega relatywizacji ekonomicznej. Tak zwana "śmierć odległości" przesuwa bowiem akcent w zarządzaniu gospodarczym na wymianę szeroko rozumianej informacji. W związku z powyższym nastąpiła także zmiana paradygmatu przestrzeni komunikacyjnej, co przekłada się na odmienne funkcjonowanie transportu jako całości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0239-0493
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu