BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Opolski Krzysztof, Modzelewski Piotr
Tytuł
Zarządzanie jakością w administracji samorządowej - wnioski z doświadczeń międzynarodowych
Źródło
Samorząd Terytorialny, 2004, nr 10, s. 48-54
Słowa kluczowe
Samorząd terytorialny, Zarządzanie jakością, Usługi publiczne, Jakość usług, Normy jakościowe
Local government, Quality management, Public services, Quality of services, Quality standards
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
Charakterystyka nowoczesnych usług publicznych o wysokiej jakości kładzie nacisk na zaspokajanie następujących potrzeb: potrzeby osiągania rezultatów, potrzeby pracy w partnerstwie, potrzeby konsultowania z użytkownikami i społecznościami, solidarności, niezawodności, dobrej i stosownej informacji, szybkości/terminowości wykonania, dostępności oraz pełnej pomocy klientom. Aby osiągnąć wymierne rezultaty, instytucje samorządowe powinny wprowadzać coraz wyższe standardy jakości usług. W artykule przedstawiono doświadczenia międzynarodowe dotyczące zarządzania jakością w administracji samorządowej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Chapman, T. Cowdell: New Public Sector Marketing, Financial Times Prentice Hall, United Kingdom 1998, s. 147.
  2. L. Gaster: A. Squires: Providing Quality in the Public Sector. A Practical approach to Improving Public Servicesk, Open University Press, United Kingdom 2003, s. 21, 48, 117 i nast.
  3. The Local Government Management Board. Quality in Local Government, Next Steps, LGMB, United Kingdom 1997, s. 73.
  4. K. Opolski: Dylematy wdrażania systemu jakości w administracji samorządowej. Jakość w administracji, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Łodzi, Łódź 2001, s. 138-141.
  5. R. Robertson, R. Ball: Innovation and Improvement in the Delivery of Public Services. The Use of Quality Management Within Local Government in Canada, Public Organization Review. A Global Journal 2, 387-405 (2002), Kluwer Academic Publishers, 2002 Netherlands, s. 388.
  6. R. Sankowski: ISO jako narzędzie zarządzania, "Problemy Jakości", marzec 2001, s. 15.
  7. E. Sternberg: Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998, s. 36-41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-4973
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu