BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Borusiak Barbara
Tytuł
Skala działania jako czynnika konkurencyjności przedsiębiorstwa handlowego
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 4-5, s. 27-32
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo handlowe, Rentowność przedsiębiorstwa, Handel detaliczny, Sieci handlowe
Enterprise competitiveness, Commercial enterprises, Enterprise profitability, Retail trade, Chain stores
Abstrakt
W artykule przedstawiono skalę działania jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa handlowego. W sektorze handlu detalicznego następuje dążenie do zwiększenia skali obrotów, natomiast w sektorach dóbr masowych skala ta występuje jako warunek konieczny, ale nie wystarczający.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahold z rekordowym zyskiem, "Handel" 2001, nr 3.
  2. T. Domański, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 35.
  3. European Retail Handbook 2001/2002, Mintel, London 2002.
  4. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1995, s. 104.
  5. U. Kłosiewicz, M. Strużycki, Europejskie prawidłowości rozowju handlu w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 1.
  6. Krótko o wszystkim, "Handel" 2001, nr 1.
  7. Krótko o wszystkim, "Handel" 2001, nr 9.
  8. A. Mielczarek, Wyniki finansowe i rentowność przedsiębiorstw handlowych w ocenie przedsiębiorców, "Handel Wewnętrzny" 2003, nr 4-5.
  9. Najwięksi Europy, "Handel" z 9.07.03.
  10. B. Nowacka, Rentowność obrotu przedsiębiorstw handlowych w roku 2000, "Handel Wewnętrzny" 2002, nr 1.
  11. B. Pilarczyk, T. Wanat, Strategie rozwoju wielkopowierzchniowych jednostek handlowych, "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 3.
  12. Rozwój gospodarczy i rozwój przedsiębiorstw na pograniczu polsko-niemieckim w procesie integracji Polski z Unią Europejską, pod redakcją R. Barczyka, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2003, s. 262.
  13. Rynek wewnętrzny w 1998, GUS, Warszawa 1999, s. 91.
  14. J. Sala, Przedsiębiorstwa filialne i ich szanse rozwoju w handlu polskim, "Handel Wewnętrzny" 1994, nr 4.
  15. Spar traci, "Handel" z 6.08.03, s. 8.
  16. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995, s. 80.
  17. W. Wrzosek, Przewaga konkurencyjna, "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu