- Autor
- Borusiak Barbara
- Tytuł
- Skala działania jako czynnika konkurencyjności przedsiębiorstwa handlowego
- Źródło
- Handel Wewnętrzny, 2004, nr 4-5, s. 27-32
- Słowa kluczowe
- Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo handlowe, Rentowność przedsiębiorstwa, Handel detaliczny, Sieci handlowe
Enterprise competitiveness, Commercial enterprises, Enterprise profitability, Retail trade, Chain stores - Abstrakt
- W artykule przedstawiono skalę działania jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa handlowego. W sektorze handlu detalicznego następuje dążenie do zwiększenia skali obrotów, natomiast w sektorach dóbr masowych skala ta występuje jako warunek konieczny, ale nie wystarczający.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Ahold z rekordowym zyskiem, "Handel" 2001, nr 3.
- T. Domański, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 35.
- European Retail Handbook 2001/2002, Mintel, London 2002.
- G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1995, s. 104.
- U. Kłosiewicz, M. Strużycki, Europejskie prawidłowości rozowju handlu w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 1.
- Krótko o wszystkim, "Handel" 2001, nr 1.
- Krótko o wszystkim, "Handel" 2001, nr 9.
- A. Mielczarek, Wyniki finansowe i rentowność przedsiębiorstw handlowych w ocenie przedsiębiorców, "Handel Wewnętrzny" 2003, nr 4-5.
- Najwięksi Europy, "Handel" z 9.07.03.
- B. Nowacka, Rentowność obrotu przedsiębiorstw handlowych w roku 2000, "Handel Wewnętrzny" 2002, nr 1.
- B. Pilarczyk, T. Wanat, Strategie rozwoju wielkopowierzchniowych jednostek handlowych, "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 3.
- Rozwój gospodarczy i rozwój przedsiębiorstw na pograniczu polsko-niemieckim w procesie integracji Polski z Unią Europejską, pod redakcją R. Barczyka, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2003, s. 262.
- Rynek wewnętrzny w 1998, GUS, Warszawa 1999, s. 91.
- J. Sala, Przedsiębiorstwa filialne i ich szanse rozwoju w handlu polskim, "Handel Wewnętrzny" 1994, nr 4.
- Spar traci, "Handel" z 6.08.03, s. 8.
- Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995, s. 80.
- W. Wrzosek, Przewaga konkurencyjna, "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0438-5403
- Język
- pol