BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szukalski Stanisław M.
Tytuł
Serwicyzacja gospodarki i industrializacja usług
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 4-5, s. 47-53
Słowa kluczowe
Industrializacja, Rynek usług, Globalizacja usług, Serwicyzacja
Industrialization, Services market, Globalization of services, Servitization
Abstrakt
Serwicyzacja gospodarki oznacza wzrost znaczenia usług w gospodarce, wyrażającego się zarówno wzrostem udziału sektora III usługowego, jak i rozszerzenia rozmaitych funkcji usługowych w pozostałych sektorach. W artykule przedstawiono przyczyny serwicyzacji gospodarki oraz industrializację usług czyli takie świadczenie usług, które przybiera masowy, wystandaryzowany charakter, oparty na przemysłowej technologii ich świadczenia.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. H.J. Bullinger, Entwicklung innovativer Dienstleistungen, w: Dienstleistungen-Innovation fuer Wachstum und Beschaeftigung, ed. H.J. Bullinger, Wiesbaden 1999.
  2. M. Groemling, Industrie und Dienstleistungen im Zeitalter der Globalisierung, Koeln 1998, s. 380.
  3. Informationgesellchaft, Deutschlands Techno-Lag, "IWD-Trends" 2000, No 15.
  4. Internationaliesierung von Dienstleistungen, "IWD-Trends" 2000, No 1, s. 64.
  5. "IWD-Trends" 2002, No 1.
  6. H. Klodt, R. Maurer, A. Schimmelpfenning, Tertiarisierung in der deutschen Wirtschaft, Berlin 1997, s. 52.
  7. K. Kłosiński: Globalizacja a sektor usług, w: Przejawy globalizacji na rynku usług w transformującej się gospodarce, Warszawa 2003, s. 122.
  8. K. Kłosiński, Współczesne tendencje w sektorze usług w Unii Europejskiej, IRWiK< Warszawa 2003.
  9. D. Młynarczyk, Analiza stanu obecnego i perspektywy rozwoju rynku IT, PARP, Warszawa 2003, s. 5.
  10. Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, Warszawa 2002, s. 19.
  11. J. Sala, Globalizacja na rynku usług hotelarskich, w: Przejawy globalizacji na rynku usług w transformującej się gospodarce, Warszawa 2003, s. 35 i nast.
  12. Statistisches Bundesami, Im Blickpunkt: Informationsgesellschaft, s. 19.
  13. M. Szukalski, Sektor usług w gospodarce niemieckiej. Hipotezy i empiryczna weryfikacja przekształceń strukturalnych, Łódź 2001, s. 108.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu