BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowska Anna
Tytuł
Działalność powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów w woj. mazowieckim
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 4-5, s. 53-56
Słowa kluczowe
Prawa konsumenta, Ochrona konsumenta, Rzecznik konsumentów
Consumer law, Consumer protection, Consumer Ombudsman
Kraj/Region
Województwo mazowieckie
Mazowieckie Voivodeship
Abstrakt
W artykule przedstawiono jakie zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumenta wykonuje powiatowy/miejski rzecznik konsumentów woj. mazowieckiego. Ze sprawozdań wynika, że pomoc rzeczników polega głównie na informowaniu konsumentów o ich prawach i obowiązkach, wyjaśnianiu i interpretowaniu przepisów prawnych, występowaniu do przedsiębiorcy oraz występowaniu w imieniu konsumenta na drogę sądową.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Dąbrowski, M. Janoś-Kresło, Poziom świadomości konsumentów, "Marketing i Rynek" 2002, nr 2.
  2. Dz.U. z 2003 r. Nr 86, poz. 804.
  3. M. Niepokulczycka, Polityka konsumencka i ochrona interesów konsumentów, Federacja Konsumentów, Warszawa 1999.
  4. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
  5. Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
  6. Zbiorcza informacja o działalności Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów w roku 2003 z obszaru województwa mazowieckiego, UOKiK, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu