BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witkowski Jarosław
Tytuł
Kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2004, nr 11, s. 2-6
Słowa kluczowe
Kultura biznesu, Komunikowanie w biznesie, Negocjacje w biznesie, Partner handlowy, Logistyka międzynarodowa, Stosunki handlowe
Culture of business, Business communication, Negotiations in business, Business partners, International logistics, Trade relations
Abstrakt
Sprostanie wymaganiom, jakie towarzyszą kształtowaniu i realizacji procesów logistycznych w skali międzynarodowej, daleko wykracza poza konieczność opanowania języków obcych czy analizowania występujących na danym obszarze uwarunkowań organizacyjno-prawnych lub infrastrukturalnych. Istotnym elementem jest poznanie różnic kulturowych, które wpływają na zwyczaje, wartości i zachowania w biznesie międzynarodowym.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  2. Ch. Hampden-Turner, A. Trompenaars, Siedem kultur kapitalizmu. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 299
  3. G. Hofstede, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. PWE< Warszawa 2000
  4. P. Koopman, J. Maczyński, D. Hartog, S. Witkowski, Perceptions oh Societal Culture and Preferred Lesdership Styles In North/West and South/East European Coutries. "Polish Journal of Appiled Psychology" 2001, vol. 1, s. 7-23.
  5. Por. S. Lillywhite, Sustainble Foregin Direct Investment - Supply Chain Management and Labour Rights in China. OECD Global Forum On International Investment, Shanghai, 5-6 Decenber 2002, s. 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu