BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Konecki Krzysztof, Chomczyński Piotr
Tytuł
Wymiar merytoryczny i sieciowy w percepcji menedżerów polskich firm produkcyjnych
The Meritocratic and Social Net Dimension in Perception of Polish Production Companies Managers
Źródło
Organizacja i Kierowanie, 2004, nr 3, s. 43-58, bibliogr. 12 poz.
Organization and Management
Słowa kluczowe
Kapitał społeczny, Kierownicy w przedsiębiorstwie, Zachowania społeczne, Kwalifikacje pracowników, Styl zarządzania, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polityka personalna
Social capital, Managers in a enterprise, Social behaviour, Qualifying employees, Management style, Human Resources Management (HRM), Personnel policy
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Warszawa, Łódź, Poznań, Rzeszów
Warsaw, Lodz, Poznan
Abstrakt
W artykule przedstawiono kulturowe uwarunkowania kapitału społecznego. Główną weryfikowaną hipotezą jest przypuszczenie o istnieniu związku pomiędzy kulturą regionu a pojawieniem się określonych form kapitału społecznego. Analiza tego związku jest przeprowadzana na poziomie socjetalnym i organizacyjnym. Wnioski oparte są na badaniach empirycznych firm produkcyjnych, przeprowadzonych w czterech regionach (Poznań, Łódź, Warszawa, Rzeszów) w roku 2003.

In the paper we tried to present results of our research conducted among production company managers from Warszawa, Łódź, Poznań and Rzeszów. In this article we are interested in the managers' perception of position appointment rules. According to our studies we are able to distinguish two basic symptoms of appointment rules: meritocratic and social net ones. We tried to examine respondents' participation in non-government organization (NGO) and frequency of managers' friendship and neighbor contacts. There is also checked a link between meritocratic and net attitude among managers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banfield E., The Moral Basis of a Backward Society. Free Press, Glencoe 1958, III.
  2. Bourdieau Pi., Wacquant L.J.D., Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, Oficyna Naukowa, Warszawa 2001.
  3. Bourdieu P., Passeron J.C., Reprodukcja. Elementy systemu nauczania, PWN, Warszawa 1990.
  4. Bratnicki M., Strużyna J. (red.), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, AE, Katowice 2001.
  5. Bullen P., Onyx J., Measuring Social Capital in Five Communities in NSW, bez daty.
  6. http://www.mapl.com.au (24.09.2003).
  7. Coleman J., Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology" 1988, 94: 95-120.
  8. Dyduch W., Kapitał społeczny organizacji pożywką dla przedsiębiorczości i innowacyjności, bez daty, www.estakada.pl 28,09.2003.
  9. Fukuyama F., Zaufanie, PWN, Wrocław - Warszawa 1997.
  10. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  11. Pulnam R., The Prosperous Community: Social Capital and Public Life, "American Prospect" 1993, 13: 35-42.
  12. Szczepański M., Tożsamość regionalna- w kręgu pojęć podstawowych i metodologii badań, [w:] Gorzelak G., Szczepański M.S., Zarycki T., Rozwój. Region. Społeczeństwo, Wydawnictwa Europejskiego Instytutu Rozwoju Regionalnego i Lokalnego, Warszawa, Katowice 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu