BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wrona Sylwia
Tytuł
Pojęcie marki w literaturze i praktyce marketingowej
Term 'Brand' in Literature and the Marketing Practice
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 84-94
Słowa kluczowe
Marka produktu, Badanie opinii, Badania marketingowe, Marka przedsiębiorstwa
Product brand, Opinion research, Marketing research, Enterprise's brand
Uwagi
summ.
Abstrakt
Ukazano przegląd sposobów interpretacji terminu marka, jakie pojawiają się w literaturze przedmiotu oraz w tzw. praktyce gospodarczej. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzone 06.2003 przez TNS OBOP (TNS – jedna z największych organizacji zajmująca się komunikacją marketingową na świecie, OBOP – Ośrodek Badań Opinii Publicznej – czołowa firma działająca na rynku polskim) oraz informacje pochodzące z formularza ankiety „Najlepsze marki w Polsce” – badania, które od 1996 r. przeprowadził IMP (Instytut Marki Polskiej).

After over half the century of the collapse (times of the centrally planned economy), the 'brand' term has returned to Polish economy and social life, becoming an inherent factor perceived as one of the most important in purchase decision making. However, a question still remains whether all market participants interpret the term 'brand' in the same way. Does the term 'brand' mean the same for every consumer and every entrepreneur? The aim of the article is a review of the 'brand' term interpretations which occur in subject literature and economic practice. The results of the marketing research conducted by TNS OBOP AGENCY on 7-9 June 2003 are presented in the practical part of the article. It also includes the information from the questionnaire "The best brands in Poland" the research that has been conducted by the Institute of Polish Brand since 1996. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  2. Chernatony de L., Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk 2003.
  3. Gołowska M., Definicje marki w literaturze i opinii ekspertów, cz. 2, "Marketing i Rynek" 1998 nr 12.
  4. Informacja prasowa TNS OOP z 18 czerwca 2003: Towar markowy czyli jaki...?, www.tns-global.pl.
  5. Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  6. Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  7. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing, podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  8. "Najlepsze marki w Polsce", Instytut Marki Polskiej, www.imp.org.p/biezace.html.
  9. Olins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004, "Przemowa".
  10. Randall G., Branding, Kogan Page, London 2000.
  11. Słownik języka polskiego, t. 2 i 3, PWN, Warszawa 1981.
  12. Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 2, PWN, Warszawa 2003.
  13. Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej , tekst jednolity, DzU z 2003 r. Nr 119, poz. 1117 (art. 120).
  14. Ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. O zmianie Ustawy - Prawo własności przemysłowej, DzU z 2004 r. Nr 33, poz. 286.
  15. www.tns-global.pl.
  16. www.uprp.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu