BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rak Lech
Tytuł
Prospołeczna orientacja firm produkujących żywność
Social Orientation of Food Producers
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 48-59
Słowa kluczowe
Marketing produktów żywnościowych, Bezpieczna żywność, Ekomarketing, Ekologia, Marketing społeczny, Żywność ekologiczna
Marketing of food products, Safe food, Eco-marketing, Ecology, Social marketing, Organic food
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano problemy kreowania ofert produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw je wytwarzających. W artykule omówiono tzw. "zielony marketing" (rodzaj marketingu społecznego wykorzystywany przede wszystkim przez firmy dbające o środowisko naturalne) jego koncepcje i cechy, oraz wymogi jakimi powinna charakteryzować się bezpieczna żywność tj.: oczekiwania społeczne, bezpieczeństwo, trwałość, wydajność, wygodne opakowanie, kompleksowa informacja, dodatkowe wartości socjalne i ekonomiczne.

The article shows the problems of social oriented marketing. "Green marketing" is an example of company activities in sustainable development circumstances. The article presents the possibility of the practical application of marketing tools in the companies which produce animal food. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Błaszczyk B., Bernaciak A., Zielony marketing, "Serwis Marketing" 1, 1997.
  2. Castenow D., New Marketing in der Praxis, Wien-New York-Moskau 1993.
  3. Council Directive 90/496/EEC of 24 September 1990 on nutrition labeling for foodstuffs, "Official Journal" L 276, 06/10/1990.
  4. Council Directive 93/43/EEC of 14 June 1993 on the hygiene of foodstuffs, "Official Journal" L 175, 19/07/1993.
  5. Geforry E.K., Clienting. Jedyne co przeszkadza to klient, Placet, Warszawa 1996.
  6. Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa 1997.
  7. Janicki A., Żywność funkcjonalna - potrzeba żywienia czy promocja nowych wyrobów, "Bezpieczna Żywność" 2001, 1.
  8. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa 1999.
  9. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Waarszawa 2002.
  10. Kotlre Ph., Levy S.J., Broadening the concept of marketing, "Journal of Marketing" January 1969.
  11. Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing: An approach to planned social change, "Journal of Marketing", July 1971.
  12. Kumar N., Schreer L., Kotler Ph., From market driven to market driving. "European Management Journal" April 18, 2000.
  13. Peattie K., Green Marketing, Lecturer in Strategic Management, University of Wales, Longman, Aberystwyth 1992.
  14. Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on nutrition and health clamis made on foods, COM/2003/0424 final - COD 2003/0165.
  15. Regulation (EC) No 178/2002 of the European Parliament and of the Council of 28 January 2002 laying down the general principles and requirements of food law, establishing the European Food Safety Authority and laying down procedures in matters of food safety, "Official Journal" L 031, 01/02/2002.
  16. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa I Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych (DzU nr 220, poz. 1856).
  17. Rutkowski I.P., Nowe paradygmaty produktu - perspektywy zmian technologii, "Świat marketingu" 2004, 1.
  18. Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Placet, Warszawa 1996.
  19. Woś J. (red.), Zachowania konsumenckie - teoria i praktyka, AE, Poznań 2003.
  20. Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowych żywności i żywienia (Dzu nr 63, poz. 634).
  21. Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, DzU z 2003 r. nr 208, poz. 2020.
  22. Ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, DzU nr 229, poz. 2275.
  23. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. o wymaganiach weterynaryjnych dla produktów pochodzenia zwierzęcego, DzU z 2004 r. nr 33, poz. 288.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu