BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
Tytuł
Globalizacja i kultura jako uwarunkowania marketingowej strategii produktu
Globalization and Culture: Conditions of the Marketing Product Strategy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 15-27
Słowa kluczowe
Marketing globalny, Globalizacja, Różnice kulturowe, Standaryzacja produktów, Konsument, Strategia marketingowa
Global marketing, Globalization, Cultural differences, Product standardization, Consumer, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono ważne aspekty związane z oddziaływaniem globalizacji i kultury na kształtowanie produktów oferowanych na rynkach międzynarodowych. Scharakteryzowano oraz ze względu na wpływ różnic kulturowych, zachowań konsumenckich i postaw wobec produktów zagranicznych porównano marketing globalny i marketing międzykulturowy. Omówiono również przesłanki standaryzacji produktu lub adaptacji do warunków lokalnych.

The article points to the advantages and dangers of the globalization of an economic, political and social character. The dilemma appears: the total marketing or intercultural. The author introduces the premises of the product standardization or their adaptation to local conditions. They are a result of the consumption heterogenization and endeavours to form and manifest the cultural identity of countries and regions. Evaluating the susceptibility of products to the standardization the author points to their differentiation according to relationships with the culture. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barber B., Dżihad kontra Mc Świat, za: Rządy wiedzy, rozmowa z B. Barberem, "Wprost" 2 maja 1999.
  2. Dichter E., Le client à ľ echelle mondial, "Revue Française de Marketing" nr 136, 1992/1.
  3. Solomon M., Bamossy G., Askegaard S., Consumer Behaviour. A European Perspective, Prentice Hall, Europe 1999.
  4. Djursaa M., Kragh S.U., Central and peripheral consumption context. The uneven globalization of consumer behaviour, "International Business Review" nr 7, 1998.
  5. Malinowska M., Kucharska B., Zachowania podmiotów rynkowych w warunkach globalizacji, AE, Katowice 2005.
  6. Mesdag van M., Culture-sensitive adaptation or global standardization - the duration of usage hypothesis, " International Marketing Review" vol. 17, nr 1, 2000.
  7. Mazurek-Łopacińska K., Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie, "Marketing i Rynek" nr 3, 2001.
  8. Naisbitt J., Megatrendy, Zysk I S-ka, Warszawa 1997.
  9. Piasecki R., Rozwój gospodarczy a globalizacja, PWE, Warszawa 2003.
  10. Rutkowski I., Polskie przedsiębiorstwa a Jednolity Rynek europejski - wyzwania marketingowe, [w:] Euromarketing, koncepcje, strategie, metody, Pod red. J.W. Wiktora, AE, Kraków 1999.
  11. Usunier J.C., Commerce entre cultures. Une approche culturelle du marketing international, Presses Universitaires de France, Paris 1992.
  12. Vip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu