BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kałążna-Drewińska Urszula
Tytuł
Inteligentne systemy wspomagania decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie
Functioning of the Intelligent Systems as Marketing Decision Helpers in Business
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 60-69
Słowa kluczowe
Marketing internetowy, Systemy z bazą wiedzy, Komputerowe techniki marketingowe, Systemy ekspertowe
e-marketing, Knowledge based systems, Computer techniques of marketing, Expert systems
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wskazano możliwości wykorzystania systemów wspomagania decyzji marketingowych niezbędnych w zarządzaniu działaniami marketingowymi w przedsiębiorstwie oraz sposoby gromadzenia i przetwarzania danych marketingowych. Przedstawiono charakterystykę tych systemów tj. marketingowe systemy z bazą wiedzy, marketingowe systemy z bazą przypadków, marketingowe sieci neuronowe, marketingowe programy wspierania kreatywności.

As a result of the evolution of SIM (System of Marketing Information) the systems called "Marketing Decision Helpers" (SWDMs) came into existence. Expert systems based on the artificial intelligence are an example of Marketing Decision Helper systems. Currently even more advanced information systems, which are used in marketing management, are being developed. They include: knowledge based marketing systems, marketing systems based on occurrence by chance, marketing "neuron nets", programs supporting creativity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg r., Glazer R., Little J.D.C., The Marketing - Information revolution, Business Harvard School Press, 1994.
  2. Fisk G., Marketing Systems: An Introductory Analysis, Harper, New York 1967.
  3. Lisiecki M., Internet, Intranet, Extranet w procesach zarządzania, [w:] Zasępa T. (red.), Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001.
  4. Little J.D.C., Decision support systems for marketing managers, "Journal of Marketing" 1979 (Summer).
  5. Mazur J. (red.), Decyzje marketigowe w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
  6. Nycz M., Wspomaganie procesu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie przy urzyciu otwartego systemu ekspertowego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 802, AE, Wrocław 1998.
  7. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  8. Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu