BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cieloch Grzegorz
Tytuł
Wizerunek jako przesłanka kreowania produktu. Próba konstrukcji nowego modelu produktu
Image as a Premise of Product's Creating. An Attempt of Forming a New Model of Product
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 70-83
Słowa kluczowe
Marka produktu, Kosmetyki, Konsumencka wartość produktu, Marketing produktu
Product brand, Cosmetics, Consumer value products, Product marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Marketing to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłując te potrzeby uświadomić i pobudzić a nawet kreować i zaspokajać je. Przedstawiono model produktu, charakterystykę jego elementów i przykłady zastosowania, wykazano zbieżność między koncepcją atrybutów weryfikacyjnych produktu a prezentowanym modelem oraz fakty z praktyki gospodarczej obrazujące proporcje między technologicznymi i marketingowymi komponentami produktu wyrażone w ujęciu pieniężnym.

Theoretical model of product as an element of marketing mix has several limitations and disadvantages. This article is an attempt to express a new structure of marketing product. This new model is based on technological and marketing elements. It is compatible with many theoretical solutions concerning product itself, its value and development. The author gives some examples of practical use of theoretical solutions proposed by himself. The new model is adopted to the service sector requirements as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Doyle p., Marketing wartości, Felberg SJA 2003.
  2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner I S-ka, Warszawa 1994.
  3. Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, AE, Poznań 1999.
  4. Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  5. Porter M.E., Strategie konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  6. Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE, Poznań 1988.
  7. Sobczak K., Raport specjalny - kosmetyki kolorowe, "Profit" nr 5, 2003.
  8. Sojkin B. (red.), Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003.
  9. Steinmann H., Schreyoegg H., Zarządzanie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995.
  10. www.gazeta.pl 5.01.2004 Zawrotna kariera Daru Grabiny.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu