BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwankiewicz-Rak Barbara, Rak Lech
Tytuł
Społeczny marketing w procesach adaptacji idei zmian
Social Marketing in the Processes of Idea Adoption and Changes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (2), 2006, nr 1110, s. 37-47
Słowa kluczowe
Marketing idei, Marketing społeczny, Organizacje non-profit, Organizacje pozarządowe, Marketing usług, Usługi społeczne niematerialne
Ideas marketing, Social marketing, Non-profit organisations, Non-governmental organisation, Service marketing, Non-material social services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono marketing społeczny jego główne cechy oraz problemy w aspekcie działań organizacji non-profit tj. kreowanie oferty – idei, kształtowanie cen – kosztów społecznych, dystrybucji – zapewnienia dostępności, komunikacji – głównie public relations i reklama społeczna. Wspieranie problemów społecznych dzięki współpracy z organizacjami non-profit, przez adaptację marketingu społecznego jest sposobem kształtowania dobrych relacji z otoczeniem zewnętrznym i tworzenia pozytywnego wizerunku firmy, ze szczególnym uwzględnieniem mediów.

The article shows features and rules of social marketing whose aim is to introduce social changes. The marketing tools are presented and rules of cooperation between non-governmental organizations and media in the area of transferring these ideas to society. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarczyk M., Organizacje publiczne, PWN, Warszawa-Kraków 2001.
  2. Drucker. P.F., Managing the Non-Profit Organization, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.
  3. Fine S.H., The Marketing if Ideas and Social Issues, Praeger, New York 1981.
  4. Gontarczyk K., Firma prospołeczna, "Marketing w Praktyce" nr 1, 2003.
  5. Hannagan T., Marketing for the Non-profit Sector, Macmilliam, London 1993.
  6. Hoffman D., Novak T., Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment: Conceptual Foundations, "Journal of Marketing" vol. 60, nr 3, 1996.
  7. Komentarz do Ustawy, "Gazeta Prawna" 245/03, dodatek "Urząd I Obywatel" z 17.12.2003.
  8. Kotler Ph., Levy S.J., Broadening the Concept of Marketing, "Journal of Marketing" January 1969.
  9. Kotler P., Roberto E.L., Social Marketing. Strategies for Changing Public Behavior, Macmillan, London 1989.
  10. Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing" July 1971.
  11. Lagerspetz M., From NGOs to Civil Sosiet: A Learning Process, [w:] Third Sector Studies in Countries of Central and Eastern Europe. Report and Papers, Network in CEE 2002.
  12. Łaszyn A, Firma społecznie odpowiedzialna, "Marketing w Praktyce" nr 7, 2002.
  13. Łaszyn A., Firma społecznie sympatyczna, "Marketing w Praktyce" nr 6, 2002.
  14. Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE Warszawa 2004.
  15. Musgrave R.A., Musgrave P.B., Public Finance in Theory and Practice, McGraw Hill, New York 1980.
  16. Penc J., Leksykon biznesu, Placet, Warszawa 1997.
  17. Wells B., Spinks N., Communicating with the Community, "Career development International" nr 4, 1999.
  18. Wojcik K., Public Relations od A do Z, t. 1, Placet, Warszawa 1997.
  19. http://media.socialchange.net.ou.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu