BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbanek Grzegorz
Tytuł
Kapitał intelektualny w procesie tworzenia wartości
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 12, s. 13-16
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Kapitał intelektualny, Zasoby niematerialne, Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Enterprise value, Intellectual capital, Intangible assets, Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise competitiveness
Abstrakt
Zwrócono uwagę, że aktywa materialne przedsiębiorstwa (ziemia, praca, kapitał) zostają w coraz większym stopniu zastąpione w dziele tworzenia wartości przedsiębiorstwa przez: wiedzę, informacje, idee, innowacje, a więc czynniki niematerialne. Wynika to z rozwoju wiedzy i rozwoju technologii informacyjnej oraz intensyfikacji konkurencji na skutek globalizacji i deregulacji rynków. Celem artykułu jest przybliżenie istoty sposobu tworzenia wartości przez czynniki niematerialne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. ANDRIESSEN, M. FRIJLINK, I. GISBERGEN, J. BLOM (1999), A Core Competency Approach to Valuing Intangible Assets, paper presented at the International Symposium Measuring and Reporting Intellectual Capital, OECD, Amsterdam, czerwiec.
  2. C. EUSTACE, R. YOUNGMAN (2002), The Shifting Corporate Asset Base, PRISM Working Paper, www.euintan-gibles.net
  3. G. HAMEL, C.K. PRAHALAD (1994), Competing for the Future, Harvard Business School Press.
  4. D.A. KLEIN, L. PRUSAK (1994), Characterizing Intellectual Capital, Multi-Client Program Working Paper, Ernst&Young.
  5. B. LEV (2001), Intangibles, Management, Measurement, and Reporting, The Brookings Institution, Washington.
  6. MERITUM - Measuring Intangibles to Understand and Improve Innovation Management, kwiecień 30, 2001, Project founded by the European Community under TSER.
  7. M. PORTER (1985), Competitive Advantage, Free Press, New York.
  8. T.A. STEWART (1997), Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, NY: Currency/Doubleday.
  9. P. SULLIVAN (2000), Value-Driven Intellectual Capital, John Wiley and Sons.
  10. G. URBANEK (2004), Co decyduje o pozycji, [w:] dodatek specjalny: Marki polskie, "Rzeczpospolita" 30.06. 2004
  11. T. VOLLMANN (1996), The Transformation Imperative, HBS Boston.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu