BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hamer Hanna
Tytuł
Psycholog w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
A Psychologist in Agricultural Business after the Polish Accession to the European Union
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 1, s. 265-270, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Integracja gospodarcza Polski z UE, Agrobiznes, Psychologia społeczna
Poland's economic integration with the EU, Agrobusiness, Social psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Efektywne wprowadzanie zmian w agrobiznesie wymaga doinformowania i dobrego porozumienia się wszystkich zainteresowanych stron oraz wzięcia odpowiedzialności za wprowadzane zmiany, wyważeniem pomiędzy naciskiem na zmiany a wsparciem oraz wytrwałości i konsekwencji. Szanse udanych przeobrażeń zwiększa udział psychologa, który pomoże zaakceptować niezrozumiałe początkowo zachowania społeczne czy decyzje ludzi odmiennych kulturowo (np. pochodzących z innych krajów, z różnych środowisk), ułatwi przygotowanie do negocjacji warunków transakcji, będzie interweniował w skrajnie trudnych sytuacjach. Zdaniem autorki, istniej spora luka w kwestii możliwości współpracy specjalistów z psychologami w dziedzinie agrobiznesu, stąd podjęcie próby omówienia tego zagadnienia.

In the article the author has characterized different forms of psychological counseling in agribusiness after the Polish accession to the European Union. Psychology of organization and group interactions, psychology of work and management, psychology of marketing and advertising as well as social communication, counteracting stress and violence, economical, political and ecological psychology, coping with changes, solving problems in a creative way and intercultural psychology have been discussed. A few examples of some forms of cooperation between social psychologists and specialists in the field of agribusiness have been presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blake R., Mouton L, The Managerial Grid III, Houston 1985.
  2. Hamer H., Rozwój przez wprowadzanie zmian, Veda, Warszawa 1998.
  3. Kenrick D., Neuberg S., Cialdini R., Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  4. Marody M., Gucwa-Leśny E. (red.), Podstawy życia społecznego w Polsce, Instytut Studiów Społecznych UW, Warszawa 1996.
  5. Obłój K., Mikroszkółka zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.
  6. Skarżyńska K., Ten drugi kapitał., „Gazeta Wyborcza", 17/18.03.2004.
  7. Stephan W.G., Stephan C.W., Wywieranie wpływu przez grupy. Psychologia relacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
  8. Tyszka T., Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
  9. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu